Gå til innhold

Hvordan takle kollega som kommenterer maten min?


Rex

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la om kostholdet i julen og startet å trene mer styrke. Dette har gitt resultater i form av at midjen er blitt veldig smal i forhold til før. Da hadde jeg sideflesk, men det er nå så å si helt borte. Litt løshud igjen som jeg skal få bort med sykling. Til lunsjen på jobben har jeg nå med en boks med salat, rugbrød og grønn te. Dette har allerede gitt resultater og jeg er i en fin flyt. Føler meg bra og merker at selvtilliten har økt betraktelig (fra å være grå mus til å bli mer deltakende i det sosiale). Men så har jeg en kollega som nesten hver eneste dag kommenterer maten min. Det starter med kommentar som "Åh...salat igjen" og det sier han foran alle de andre kollegene mine. Så kan han si noe som "Man må ikke bli for streng i matveien" osv. Jeg prøver å ignorere det og tenke at vedkommende sammenlikner seg med meg og kanskje tenker at h*n kommer til fort kort. Hva det skulle være vet jeg ikke. Jeg vet kun at jeg tok et oppgjør med meg selv og fant ut at jeg trenger endringer i livet mitt. Kun jeg kan gjøre disse endringene og ansvaret er jo selvsagt mitt. 

Men nå begynner jeg å føle det som at jeg blir mobbet av vedkommende. Det er ikke noe særlig gøy å havne i fokus som jeg ikke har bedt om. En løsning er jo å ta det opp med vedkommende, men jeg vet ikke om det blir for drøyt. Noen som har råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har samme problem på jobb, men hos meg er det kommentarer uansett hva jeg spiser. Om jeg velger å spise det mest vanlige de andre spiser, er det likevel kommentarer. Jeg finner det også irriterende, men tror det har noe å gjøre med at personen som sier det strengt tatt ikke har noe fornuftig å si til meg, så dette er det nærmeste de kommer et samtaleemne. 

Hvis du får kommentarer på at du spiser for sunn mat, kan du jo hinte frem at det er nok flere rundt bordet du sitter på som kunne ha godt av det, og gjerne direkte til den personen som kommenterer til deg så ofte. Dette kan sies på mange måter, fra spøkefullt til litt frekt, alt etter som du synes det passer. Eller du kan falskt beklage deg for at du gir de dårlig samvittighet for den maten DE spiser ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...