Gå til innhold

Har uvanlig høy og intens pust ved løping


Frederico

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en mann på 45 år som ca 3 økter i uken. Løper jeg løp, er det stort sett 10 km og det er stort sett det jeg trener mot. Min beste 10 km er på 46:27.

Når jeg virkelig får pulsen opp og det begynner å gå litt fort, høres jeg rett og slett ut som en hval. Jeg puster gjennom munnen, gjerne 2 steg på innpust og 2 steg på utpust. Når jeg løper med andre legger jeg merke til at ingen puster som jeg, selv om de er så slitne at de bryter løpet og står i veikanten og kaster opp. Kun en gang har jeg opplevd under et løp at en annen har pustet på samme måte. Det virker som andre blir slitne på en annen måte, at de ikke blir påvirket at pusten på samme måte.

Er det noen som har vært borti lignende, har det på samme måte, eller vet om dette kan være noe fysisk det går an å rette på?

En annen litt rar ting er at jeg får melkesyre i underarmene, av alle ting, når jeg virkelig løper mitt raskeste. Klarer nesten ikke knytte nevene og strekke fingrene ut igjen. Noen som har noen idè om hvorfor, og akkurat underarmene?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ikke for å gi et kort og kjedelig svar, men dette høres ut som et spørsmål som legen din helst bør svare på.

Antageligvis ingenting, men greit å forsikre seg om det!

Jeg hadde noe lignende tidligere, med intens hjertebank under trening.
Jeg tok en tur til legen, og har ikke trengt å bekymre meg etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...