Gå til innhold

Hjelp til kostholdsplan som sterkt overvektig


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei dame i trettiårene som skal forsøke og gå ned i vekt nok en gang. For en del år siden gikk jeg ned 60 kilo, ble der en stund, men vekten gikk opp og ned, mye "JOJO" slanking. Vekten er tilbake pluss pluss, veier nå rundt 160 kilo, så bevegeligheten er nedsatt betraktelig, og jeg vet jeg må ta grep før det går for langt. 

Ja,  jeg vet hvordan man går ned i vekt, men forrige gang var jeg sykelig opptatt av å spise "rett" og telle og tenke kalorier. Jeg er ikke sikker på om jeg vet hva som er normalt lenger, størrelse på porsjoner tenker jeg spesielt på, da jeg har overspist over lang tid nå, flere år. 

Er det noen som kunne hjulpet med en kostholdsplan? Som er levelig  men som samtidig får meg ned i vekt. 

I begynnelsen nå blir treningen lette gåturer, alt føles som et ork, så en tur blir nok en utfordring,  men vet at det vil bli lettere. 

Ting jeg liker å spise av de "sunne" matvarene er :grovbrød , egg, ost, skinke, nøtter, kylling, karbonadedeig, pitabrød, poteter, ... skal prøve å lage havregrøt,  selv om det ikke er det beste jeg vet.... proteinbarer, popcorn... ikke veldig glad i grønnsaker, men liker salater. 

Er sukker-avhengig, så det blir veldig hardt nå i begynnelsen.... er det noen som har noen gode råd til meg, setter jeg pris på det 😀😀😀🍐🍊🍉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...