Gå til innhold

Begynt med styrketrening. Har jeg god eller treig fremgang?


Joaca

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske ny i «fitness/CrossFit» verdenen, så ønsker gjerne litt tilbakemeldinger på fremgangen min. 

Jeg er ei jente på 27. 165 høy, veier rundt 60+, er en small i str, er vel slank men med litt fett rundt mage/lår/rygg (mao: slank men utrent kropp). Aldri drevet med styrketrening før i år (litt i fjor, men fulgte ikke noe program, så treningen ble litt random). Jeg har aldri vært et superaktivt menneske. Drev med litt forskjellig idrett når jeg var liten, men slutta med det på ungdomsskolen og har kun løpt litt på mølle / danset litt / vært på timer innimellom siden det. Med andre ord; mye å hente her, både på kondisjon og styrke.

jeg har nå blitt veldig interessert i styrketrening og begynte på et program mot slutten av januar! Ser jeg har blitt sterkere i armene (begynt å få en bitteliten kul, så stas!!) resten kommer vel med tiden håper jeg. Målet mitt er: bli sterk(ere), litt ned i fettforbrenning, stramme opp og bli litt mer definert. 

Jeg spiser sunt (rent), variert og nok. Skeier litt ut med godis, pizza og vin i helgene. Teller ikke kcal, men tipper at jeg ligger rundt 2000+ (mer enn jeg vanligvis gjør).

Tenkte å dele noen av resultatene mine so far, håper jeg kan få litt tanker fra dere på det. Jeg aner ikke om dette er mye, normalt eller liten økning ift tiden, så hadde vært fint med noen tips/triks og kommentarer fra dere. 

 

Rett under 2mnd forskjell: 

Knebøy: startet med 30kg, nå 45

Booty builder: 30kg - 60kg

Benkpress: 30kg - 37,5kg

Push press: 17,5kg - 35kg

Sittende kabelroing: 27kg - 41kg

Hang power clean: 30kg - 40kg

Det varierer hvor mange set+reps jeg har, men det er som regel 3-5 sett med 3-8reps. Gjør også flere andre øvelser, men disse er vel de «viktigste».

Målet er som sagt bygging og øke i styrke, og etterhvert gå ned i fett%. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...