Gå til innhold

Opp 6 kg på 3,5 mnd, hjelp


Tveitoo

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 17 år gammel jente som har noen spørsmål. De siste 3,5/4 månedene har jeg gått opp 6 kg. Jeg er 1,74cm i midten av oktober veide jeg 59 kg, men nå varierer vekten min fra dag til dag mellom 63 og 65 kg. Jeg vil si at vekten begynte spesielt å gå opp i desember. Jeg er en veldig aktiv jente. Jeg har spilt fotball 3 ganger i uken i 10 år og spiller fremdeles. De siste månedene har jeg spilt mindre fotball. I november begynte jeg med styrke trening på treningssenter 3 ganger i uken. Jeg vil ikke si si at vekten min plager med fordi jeg kan ikke se at jeg har fått noe mer fett, men jeg er litt bekymret om hva det kan være og hvorfor jeg plutselig begynte å gå opp i vekt. Kan det være pga mindre fotball og mer styrke? Har noen erfaring med dette?

Noen tilleggsopplysninger hvis dette skulle ha noe å si: Jeg går på p-pillen microgynon og har gjort det i 1 år og 3 måneder. Jeg har også gått på antibiotika kur mot akne siden begynnelsen av desember. Denne kuren har gitt meg mye magesmerter. Spesielt mye luft plager og at jeg føler meg veldig tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...