Gå til innhold

Er jeg helt på bærtur i forhold til trening/kosthold?


smurfine78

Anbefalte innlegg

Jente på 40, trent i mange år, mest kondisjon de siste årene, men trent mye styrke tidligere.

Er 168 cm høy og veier ca 60 kilo, Er ekstremt tynn på overkroppen, men har mer enn nok fett å ta av på mage/rompe/lår og dette vil jeg ha bort.

Veide mer tidligere (68 kilo) og har alltid slitt med å gå ned i vekt grunnet lavt stoffskifte, men det ble enklere når jeg begynte å spise mindre brød/ris, pasta og poteter.

 

Målet er å bli kvitt fettet og få mer markerte muskler

 

Mannen har begynt å trene styrke igjen etter mange års opphold og fant et program som heter Stronglift som skulle være en bra start. Jeg har også begynt å trene dette og har holdt på siden slutten av oktober med bra hell. Har blitt mye sterkere og fått markerte muskler i overarmene.

 

Er veldig glad i kondisjonstrening også, men trenger nå spinning kun 1 time i uka. Ellers kjører jeg Strongliftprogrammet 3 ganger i uka.

 

Er det slik at jeg nå ødelegger alt med den kondisjonstreningen? Skulle ønske jeg kunne gå mer på ski f.eks., men vil ikke ødelegge for målet mitt. Det er vel vanskelig å forbrenne fett og bygge muskler samtidig?

 

Kostholdet mitt er kanskje ikke optimalt heller. For å holde vekta (pga det lave stoffskiftet) kan jeg ikke spise altfor masse heller. Og er litt for glad i sjokolade så det blir litt søtsaker på kveldene.

En typisk dag ser slik ut:

 

Frokost: Gresk yoghurt med granola, blåbær og litt honning

Lunsj: Salat med skinke, eller laks

Middag: Kyllingfilet, biff, ren fisk e.l. med grønnsaker, av og til litt potet

Kvelds: 1 caffe mocca (lagd på espresso, 1 dl h-melk, 1 ts sjokoladesirup), og 1 kvarg

Så noen små sjokoladebiter ila dagen og kanskje litt nøtter e.l. til mellommåltid.

 

Hva tenker dere? Bør jeg endre på noe, i så fall hva? Og hva med kondisjonstreningen oppi det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...