Gå til innhold

Sliten kropp, for mye trening/stevner?


Styrkejenta90

Anbefalte innlegg

Hei. Vil gjerne høre noen erfaringer om det jeg skal ta opp nå. Har drevet med styrkeløft i litt over 1 år. Mitt første stevne var september 2017 med serien 85-47.5-115 på en kroppsvekt 76 kg. Så var det stevne i desember 2017, februar 2018 og nå i juni 2018. Kroppsvekt pr dags dato er 73 kg. Serien siste stevne var 102.5-57.5 -155. Men etter det siste stevne er det ingen futt i kroppen. Går greit  å trene med lettere vekter, men når jeg kommer til en viss vekt hvor jeg må fyre meg opp, er det helt tomt. Er det nervesystemet som ikke orker? I april og mai trente jeg for eksempel  4×4 52.5 kg i benk og tok doble  reps på 100 kg i bøy. Nå etter stevne juni klarer jeg nesten ikke doble på 85 kg i bøy og sliter med 50 kg i benk. Dette har vært i ca 4uker . Frustrerende for meg og trener. Fikk meg også en psykisk smell sist stevne da jeg hadde jobbet mot å kvalifisere meg til NM utstyrsfritt i 72 kg klassen, men veide inn på 73 kg. Endte i 84 kg klassen, og marken på155 kg var et helvete. Hvor lang tid kan det ta før kroppen er bra igjen?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...