Gå til innhold

Madskinen

Anbefalte innlegg

Tok denne inbody testen idag på mitt lokale treningssenter . Fikk faktisk ganske bra resultat , men en kompis tok den også rett etter på. Jeg fikk bedre resultater enn han på en del men han slo meg på noen han også. Kall dette gjerne snikskryt, men jeg vet at jeg er i bedre form enn han kroppsmessig. 

 

Om noen er nysgjerrig på ka resultat jeg fikk, så kan de få det tilsendt eventuelt. Det jeg lurer på er om folk her har noen erfaring med inbody testen? Er det tull eller good shit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er 2 deler tull og 1 del good shit.

For det første er det vitenskapelige grunnlaget for testen vaklevorent. Det er lite trolig at alt av info den oppgir er fryktelig nøyaktig, så ikke gå rundt og tro du har 5kg (eller hva det nå måtte være) muskelmasse i hvert bein fordi InBody testen fortalte deg det.

For det andre så foretas som regel ikke målingene med tilstrekkelig grad av nøyaktighet og forberedelse. Det er ikke en test man bare kan hoppe på når som helst – av samme grunn som at man ikke bare kan gå på badevekta når som helst.

Hvis du skal ha noe nytte av det, så må du ha noen ting i tankene.

  1. Drit i hva en enkelt måling forteller deg, det som er nyttig er å se hvordan ting utvikler seg over tid.
  2. For å ha best mulig utbytte av punkt 1. må du foreta testen under så like forhold som overhodet mulig. Ta alltid testen på samme tidspunkt på dagen – ideelt sett på morgenen, og i hvert fall før du har trent. La være å spise et par timer før testen og sørg for at tarmer og blære er helt tomme før du går på.
  3. Å sammenligne sitt resultat med andres er bortimot meningsløst.

Så, altså: ta det med en klype salt, se heller på det som en slags lakmustest på om du beveger deg i ønsket retning eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 21.3.2018 den 8.32, HenrikWL skrev:

Det er 2 deler tull og 1 del good shit.

For det første er det vitenskapelige grunnlaget for testen vaklevorent. Det er lite trolig at alt av info den oppgir er fryktelig nøyaktig, så ikke gå rundt og tro du har 5kg (eller hva det nå måtte være) muskelmasse i hvert bein fordi InBody testen fortalte deg det.

For det andre så foretas som regel ikke målingene med tilstrekkelig grad av nøyaktighet og forberedelse. Det er ikke en test man bare kan hoppe på når som helst – av samme grunn som at man ikke bare kan gå på badevekta når som helst.

Hvis du skal ha noe nytte av det, så må du ha noen ting i tankene.

  1. Drit i hva en enkelt måling forteller deg, det som er nyttig er å se hvordan ting utvikler seg over tid.
  2. For å ha best mulig utbytte av punkt 1. må du foreta testen under så like forhold som overhodet mulig. Ta alltid testen på samme tidspunkt på dagen – ideelt sett på morgenen, og i hvert fall før du har trent. La være å spise et par timer før testen og sørg for at tarmer og blære er helt tomme før du går på.
  3. Å sammenligne sitt resultat med andres er bortimot meningsløst.

Så, altså: ta det med en klype salt, se heller på det som en slags lakmustest på om du beveger deg i ønsket retning eller ikke.

Takk for svar !! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...