Gå til innhold

Styrketrening; ned i vekt?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal ta av mammakiloene. Begynte trening for to mnd siden. To styrkeøkter og to kondisjonsøkter i uka. 

Hva er egentlig rett: Går man opp i vekt av styrketrening? Eller er dette en effektiv måte å gå ned i vekt? Jeg leser begge deler på nett, og blir ikke klok. 

Selv har jeg klart å gå opp to kg disse mnd, til tross for standhaftig innsats på gymmen og sunnere kosthold. 

Vil jeg etterhver begynne å gå ned i vekt? Eller må jeg trene mindre styrke? 

Mari 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening øker og vedlikeholder muskelmassen, som er viktig når du vil ned i fettmasse. Når man trener styrke går ofte vekten saktere ned, fordi man bare mister fett og ikke muskler.

Noen som går på en ekstrem diett uten styrketrening vil ofte rase ned i vekt, fordi de mister mye vann, muskler og fett. 

Det er lurt å måle fremgangen med målebånd, klær og bilder av deg selv. Vekten kan være litt misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...