Gå til innhold

Helt ny


100to70

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har akkurat meldt meg inn her og selv om det er starten av januar så er det tilfeldig at jeg er her akkurat nå:) (sier sikkert alle🙈)

Etter at jeg ble mor for 11 år siden har jeg lagt på meg 30 kg. Jeg har de siste 9 årene brukt cipralex og selv om ikke bivirkningene av denne er vektøkning så sår jeg mine tvil om det. Jeg er nå i gang med nedtapping og skal etter planen seponere disse 1.august.

Det jeg trenger hjelp til er en plan for kostholdet! Tro meg, jeg spiser alt og altfor mye! Jeg er innstilt på å spise det jeg må for å komme ned igjen. Jeg er 100 kg og har en høyde på 162 cm.

Slik det er nå er jeg trøtt, tjukk og stadig sulten:(((

 

tuuusen takk på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

En grunn til at det er litt vanskelig å få svar på slike spørsmål er fordi det er vanskelig å svare på.

En kostholdsplan er noe som er tilpasset et individ, det er lagd etter kaloribehov,aktivitet,hva personen liker å spise etcetc.

 

Men jeg har noen synspunkter/meninger om hvordan man kan forholde seg til det å gå ned, beklager at det blir rotete. Kun ment som en diskusjonsstart  :

 

Få deg en kalori/måltid app , jeg foreslår "myfitnesspal"

Fyll inn alt! ignorer de som kaller det fanatisk, det du vil er å få en forståelse av hva ting er lagd av og hvor mye kalorier de har.

Etter hvert trenger du sikkert ikke appen.

 

Forsøk å fylle kaloriene dine med sunn mat som du kan bli mett av, hvis du er mett så går du ikke rundt og tenker på mat/godteri.

Nå sier jeg ikke at du skal spise masse kål, men 6kg kål har omtrentlig samme kalorier som 300g Snickers.

Hvis du klarer deg uten så mye saus/dressing osv så er det vilt hvor mye du kan spare bare der.

Fullkornsprodukter, magert kjøtt, rotgrønnsaker,frukt

 

Et problem er ofte at man spiser den maten man har, pass på at du har den maten du ønsker å spise tilgjengelig.

Man trenger heller ikke være sulten selv om man skal spise mindre kalorier, jeg skjønner godt at mange syntes det er vanskelig å slanke seg hvis de kun forsøker å spise mindre av det samme de alltid har spist.

 

Godteri kun på lørdager,kjøpt inn dette godteriet på fredag.  Begrens deg til en 100gram med det du vil. Ikke kjøp inn så mye at det er igjen "rester" som frister de kommende dagene.

 

Spis litt ekstra god mat på lørdagen, lag deg noe du liker godt. Noe du kan glede deg til i løpet av uken.

Det er fort gjort å glemme hvor godt det er å glede seg til noe når man har råd til å kjøpe seg det man vil hele tiden.

Men ikke overdriv det helt, alle kaloriene du spiser ekstra her tar du vekk fra den jobben du har gjort resten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...