SamGold Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Hei! Jeg ser meg nødt til å effektivisere tiden jeg bruker på trening og har i tillegg et ønske om variasjon, så i den forbindelse tenker jeg å kombinere myo-reps til øvelser hvor det er passende og eller har et høyere repetisjonsvolum, men holder meg til 5/3/1 eller lignende på baseøvelser. Har nå kjørt gjennom en uke på denne måten og det virker veldig lovende. Har skrellet av minst en halv time per økt. Noen erfaringer med lignende? Eventuelt andre effektive treningsprogram? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36790-basel%C3%B8ft-myo-reps-til-isolasjons%C3%B8velser-sant/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 Programmet jeg har kjørt det siste året: Mandag Benkpress - Jobber meg gradvis opp til ett tung 3-6 RM toppsett. Tar ett sett til hvis jeg føler for det eller ikke føler jeg tok meg tungt nok ut. Skrå benkpress med manualer - 3 x 6-8 repetisjoner Pull-ups (handflater fra meg) med vekter - 5 x 5 Sittende kabelroing - 3 x 7-10 repetisjoner Facepulls - 2-3 x 10 repetisjoner Knebøy - 5 x 5 eller 4 x 4 eller 3 x 3-5 (har variert litt her) Situps med vekter - 3 sett x 8-10 repetisjoner Onsdag Markløft - Jobber meg gradvis opp til ett tung 3-6 RM toppsett. Markløft volum - 5 x 10 repetisjoner på rundt 80 kg Reverse lår curl - 3 x 7-10 repetisjoner Hanging leg raises - 5 sett x max repetisjoner Benkpress volum - 5 x 5 på lett vekt (60 kg) Fredag Benkpress - 3 x max reps på 60 kg --> Første sett rundt 17-18 repetisjoner --> SYRE Supinated chins - 5 x 5 Skulderpress - Jobber meg opp til 1 x 5RM. Tar som regel ett sett til. Bayesian bicepscurl (kabel) - 3 x 8 reps Triceps pushdown - 3 x 8 reps Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36790-basel%C3%B8ft-myo-reps-til-isolasjons%C3%B8velser-sant/#findComment-1193663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamGold Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 Nytt program: Mandag Benkpress - Jobber meg gradvis opp til ett tung 3-6 RM toppsett. Tar ett sett til hvis jeg føler for det eller ikke føler jeg tok meg tungt nok ut. Skrå benkpress med manualer - myo-reps Pull-ups (handflater fra meg) med kroppsvekt - myo-reps Sittende kabelroing - myo-reps Facepulls - myo-reps Knebøy - 5 x 5 eller 4 x 4 eller 3 x 3-5 (har variert litt her) Situps med vekter - 3 sett x 8-10 repetisjoner Onsdag Markløft - Jobber meg gradvis opp til ett tung 3-6 RM toppsett. Markløft volum - 5 x 10 repetisjoner på rundt 80 kg --> Vurderer endre denne til myo-reps på 80 kg og 15-20 repetisjoner Reverse lår curl - 3 x 7-10 repetisjoner Hanging leg raises - 5 sett x max repetisjoner Benkpress volum - 5 x 5 på lett vekt (60 kg) Fredag Skulderpress - Jobber meg opp til 1 x 5RM. Tar som regel ett sett til. Benkpress - myo-reps Supinated chins med kroppsvekt - myo-reps Bayesian bicepscurl (kabel) - myo-reps Triceps pushdown - myo-reps Med andre ord, mer eller mindre det samme som tidligere. Onsdagen er foreløbig ikke mye endret, men er ikke den lengste økten uansett. Mandag og fredag greier jeg å korte ned ganske mye tid på grunn av myo-reps. So far, so good. Har i tillegg flyttet skulderpress først på fredag for å fokusere litt på den, slik Wendler anbefaler i 531. På chins/pull-ups, ligger jeg rundt 16-17 repetisjoner + tilleggssettene (4 + 4 + 4 + 4). På øvrige myo-øvelser ligger jeg rundt 12 repetisjoner på første sett. Synpsunkt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36790-basel%C3%B8ft-myo-reps-til-isolasjons%C3%B8velser-sant/#findComment-1193664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.