Gå til innhold

need some help!helkroppsprogram


mum0811

Anbefalte innlegg

En ung 2barns mor på 22 med en sønn på snart 4 og en datter på 6 mnd.

Har bestemt meg for å virkelig begynne å bygge muskler å få drømme kroppen en gang for alle.

Samboer og jeg er bitt av treningsbasillen,han har komt mye lengre enn meg å ser virkelig resultater så det er en motivasjon om å ikke gi opp noe jeg har lett for å gjøre....

Veier i dag 54kg er 168høy.

Målet er å få muskler å få en strammere kropp.

Har en normal tynn kropp vil jeg si.

Spiser ganske sunt å ikke goderier eller brus i det hele tatt etter at jeg begynte på krom tabeletter funker virkelig for meg.

om morningen er magen flat med en gang jeg spiser noe popper den ut som jeg er 5mnd på vei.

og jeg ser virkelig gravid ut når resten av kroppen er tynn.

Har trent litt før som jogging på mølle og styrke på apperatene.

Har fått treningprogram av treningsveileder men er ikke til å stole helt på synest jeg da.

Øvleser: 20min jogging/gåing.

leg press 3x12

nedtrekktil bryst 3x12

chest press 3x12

shoulder press 3x12

lårcurl 3x12

hofte fleksjon i slynge 3x30sek

vil trene 3 til 4 ganger i uken med jogging/gåing eller girilja cardio uten om styrken.

Trenger sterkt et nytt helkroppsprogram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knebøy 5 sett

chin ups 3 sett

markløft (pendlayroing) 5 sett

benkpress 5 sett

militærpress 3 sett

stående tåhev 3 sett

Kjøres annenhver dag. Det er jeg som har satt det opp, men jeg synes det er ganske fornuftig allikevel :p. Ellers finnes det 5x5, RYP og andre programmer du kan se på. Det kan bli litt tungt for korsryggen å kjøre markløft annenhver dag, derfor har jeg lagt inn pendlayroing som et alternativ de dagene du ikke føler deg skikkelig restituert. Men i og med at du er dame og forholdsvis utrent så burde det gå greit - i hvert fall hvis du kjører 10 repetisjoner per sett framfor 3. Eirik Sandvik og Silje Mariela viste til en studie som konkluderte med at damer muligens trenger mindre restitusjon enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldeles ikke dumt opplegget som er nevnt over av Konsantinovs. Fokuser på å få inn teknikk på baseøvelsene, og erstatt de heller med andre øvelser dersom du får smerter etc, og legg til øvelser etter hvert som du føler du tid og lyst. Når du kjører helkroppsprogram bruker du ikke tid på "tulleøvelser" som bicepscurl etc. Og jeg syns du gjerne kan variere antall sett og reps, slik at du får en viss periodisering. Jeg liker å finne en vekt jeg klarer 5 reps på. Denne vekten bruker jeg til jeg klarer 7-9 før jeg øker til høyere vekt, men her finnes det utallige varianter.

Men har du tenkt til å trene 3-4 ganger i uken totalt, eller er det 3-4 kondisjonsøkter utenom styrke, og i såfall hvor mange styrkeøkter kunne du tenkt deg å gjennomføre i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar=)tenker på 3 til 4 ganger i uken totalt..

Har en midje på 86 nå hadde 68 sommer 2010 rett før jeg ble gravid så vil jallefall til det men også med muskler..

Kjente jeg bare må bite sammen tenna å sette i gang når jeg så hvor mye jeg har lagt på meg...:/

har veldig dårlig motivasjon til tider så må ha noe jeg ikke blir lei av og som virkelig har effekt. ,sliter med vandre rundt på treningssenter syndromet fordi jeg ikke vet om jeg gjør ting riktig.

Å se før og etter bilder her inne viser at ingen ting er umulig og d hjelper på.

holler d bare me di øvelsene ovenfor for å få oppnå resultatene mine?:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar=)tenker på 3 til 4 ganger i uken totalt..

Har en midje på 86 nå hadde 68 sommer 2010 rett før jeg ble gravid så vil jallefall til det men også med muskler..

Kjente jeg bare må bite sammen tenna å sette i gang når jeg så hvor mye jeg har lagt på meg...:/

har veldig dårlig motivasjon til tider så må ha noe jeg ikke blir lei av og som virkelig har effekt. ,sliter med vandre rundt på treningssenter syndromet fordi jeg ikke vet om jeg gjør ting riktig.

Å se før og etter bilder her inne viser at ingen ting er umulig og d hjelper på.

holler d bare me di øvelsene ovenfor for å få oppnå resultatene mine?:s

Ja, du kan til og med kutte ned på antall sett og fortsatt få bra resultater. Det viktigste er at du har kontroll på kostholdet. Du nevner selv kukerundtsyndromet, og punkt 4 handler om at det ikke er nødvendig med 15 øvelser per dag.

http://fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...