Gå til innhold

Skal jeg kjøre dette, eller bare cardio?


Marius Bogan

Anbefalte innlegg

Hei! Greia er at jeg er på deff og kjørt det SS programmet, som var helt katastrofe på deff. Ikke brant jeg noe fett, og ikke ble jeg noe større, som er greit iom at jeg er på deff. Itilegg er det så lite øvelser og.

Fettet mitt er der ennå, så enten står det mellom 

1) Bare cardio, 4-5 ganger i uka(45min) og mye kcal underskudd
2) Bytte om til ice cream 5x5 styrke og spinning 4 ganger i uka(30 min)

Hva og hvorfor? Føler ikke styrke har hjulpet meg noe, og fettprosenten er vel ennå ganske høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Styrke trening er veldig fin for å trene Nevrologiske motorenheter som vil gi deg potensiell bedre muskel vekst i over lengre periodes tid. Da mener jeg ikke 1 uke, men f.eks. 8 uker+++, og dette vil gi deg bedre utbytte etterhvert når du skal trene Leg Press eller andre øvelser, fordi når nerve systemet ditt blir flinkere med "å skyte" eller "sende impulser", så vil det vokse musklene dine komme i bedre kontakt og kontrollert og du vil vokse muskel fiberen din mye bedre. Husk at dette er en maraton, ikke en sprint!

Jeg vet ikke hvordan historikken av ernæring og kosthold din er, men jeg gjetter meg frem at du er helt ny. Jeg anbefaler deg å lese mer om energi balanse (kalori) og makronæringer for å få mye mer forståelse på hvordan kroppen din funksjonerer. En god tips er ikke vær dramatisk med å kutte kaloriene dine! Jo mer ekstrem du er, jo større sjanse er at du kommer er tilbake der du var eller enda verre. Du må være konsist med å finne ut average av energi balansen hver 7 dag, og justere ut ifra hva som skjer. Du kan holde deg mellom 2-3xMISS Cardio som første omgang - 125-160 BPM og under ±30 min i uka. 

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...