Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker du på en InBody test?

http://bodyanalyse.no

Det er verdt å merke seg at vitenskapen rundt disse maskinene er omstridt (selv om selgerne vil fortelle deg en annen historie), og man bør ikke ta alle verdier for god fisk. Dette her har vel egentlig størst verdi som sammenligningsgrunnlag, altså å følge med på utviklingen over tid, hvorvidt ting som fettprosent reduseres eller ikke. Én enkelt måling har ikke forferdelig stor verdi, men kan tjene som en pekepinn på hvordan tilstanden er.

Jeg vet at mange SATS Elixia sentre har disse maskinene her, men du må betale for hver gang du bruker den så vidt jeg vet. Og det mange ikke får beskjed om er at det er med dette som med vekt: man bør helst gjøre det under så like forhold som mulig hver gang. Ideelt sett til samme tid på morgenen, etter at man har vært på toalettet og tømt seg, men før man har spist noe.

Og igjen: det er omstridt hvorvidt de tallene man får ut av disse maskinene er nøyaktige så ikke legg for mye vekt på en enkelt måling, men se heller på flere målinger over tid for å se om det foregår en endring i kroppen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tussigirl vil så gjerne.. skrev:

Hvor jeg kan få målt hvor mye fett jeg har rundt invollene mine og lignende ting som det !?

 

Evt har noen andre gjort dette og hvordan var dette  - egentlig !??

Jeg vet de har det i Sverige  - leste om det først der.

 

Tussigirl ^_^

 

9 timer siden, HenrikWL skrev:

Tenker du på en InBody test?

http://bodyanalyse.no

Det er verdt å merke seg at vitenskapen rundt disse maskinene er omstridt (selv om selgerne vil fortelle deg en annen historie), og man bør ikke ta alle verdier for god fisk. Dette her har vel egentlig størst verdi som sammenligningsgrunnlag, altså å følge med på utviklingen over tid, hvorvidt ting som fettprosent reduseres eller ikke. Én enkelt måling har ikke forferdelig stor verdi, men kan tjene som en pekepinn på hvordan tilstanden er.

Jeg vet at mange SATS Elixia sentre har disse maskinene her, men du må betale for hver gang du bruker den så vidt jeg vet. Og det mange ikke får beskjed om er at det er med dette som med vekt: man bør helst gjøre det under så like forhold som mulig hver gang. Ideelt sett til samme tid på morgenen, etter at man har vært på toalettet og tømt seg, men før man har spist noe.

Og igjen: det er omstridt hvorvidt de tallene man får ut av disse maskinene er nøyaktige så ikke legg for mye vekt på en enkelt måling, men se heller på flere målinger over tid for å se om det foregår en endring i kroppen din. :)

Tja  - sånn har jeg gjort der jeg trener - men noen svenske venner sier at den ikke er god NOK.... De som er i " bygge muskler - Fitness bransjen " sier at de går til en egen klinikk og får målt dette via , nesten på helsosentralen lign sted. Man må ta fysiske tester og målinger , og sikkert noe digitalt også vil jeg tro - og måler fettprosenten også uten digitalveiing. De hadde vist mellom 7-11 % fett på hele kroppen på utsiden , likevel hadde de noe rundt invollene sine.( farlig fett) Jeg tenker med grøss og gru....hva har jeg da likssom , så kanskje en ekstra oppvekker det også på hvordan det egentlig ligger ann - etter altet...:cyclops:

Mulig at det heter noe spesielt da - uansett har jeg en slik type måling i mitt abo på helsestudio - så det er jo kjekt da...;-)

Takk for innspill - vet dere om noe annet , så spytt ut ;-)

Klem

fra

Tussigirl - som gjerne vil .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har 7-11% kroppsfett, og fortsatt har farlig fett rundt innvollene, så er det enten snakk om noen som gjerne vil selge dem "løsningen" på dette "problemet", eller så er det rett og slett bare sånn genene deres er. Fett legger seg på forskjellige steder på forskjellige mennesker, og på 7% er man så skrapa som man får blitt uten å ha et kreativt og godt utstyrt medisinskap på badet hjemme. Det som måtte være igjen av "farlig fett" da får bare være. :D Tror ikke du trenger å bekymre deg for det.

Ellers vet jeg ikke om noe annet enn den InBody greia. Eller kan jeg vagt erindre å ha hørt om "Tanita" eller noe slikt, men jeg har skjønt at det er akkurat samme sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei - de selger ikke noe...bare veldig aktive , er med på konkurranser og viser seg frem. Men likevel spennende og skummelt å høre hva de har gjort , alt de har avstått for å komme dit de er i dag. Langt utenfor min rekkevidde eller mål for å si det slik

Så da får jeg holde meg til Spenst sine apparater inntil videre - og bare fokusere på det som gjelder for min fremtid :playful:^_^

Har nettopp sett på ymse videoer med tips til å få bort grevinneheng/flaggermus armer - og " love handels " - må nesten le litt av disse navngitte ordene. Men ler ikke så mye når man ser i speilet - men alt har sin grunn da. Tenker jeg mens jeg sitter og gomler i meg en boks med makrell i tomat på denne " lillelørdagen " mmmmm - så godt vettu ;-)

Tussigirl :hungry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...