Gå til innhold

Billige forbrukslån raskt?


Hanne89

Anbefalte innlegg

Hei

Bilen vår er helt umulig om dagen. Dette passer utrolig dårlig da jeg er helt avhengig av den for å komme meg på jobb. Det blir altså til at vi må kjøpe en ny bil (brukt) og det veldig raskt. Egentlig så har det beste vært å ta opp et billån, men vi har allerede to billån og jeg tviler på at banken ønsker å gi oss mer lån da vi nettopp tok opp lån til oppussing. Jeg vet det ikke er særlig lurt med forbrukslån, men i denne situasjonen så må vi bare ettersom vi er helt avhengig av bil. Bilen trenger ikke koste mer enn 40 - 50 000. Hvor får vi tak i det billigste forbrukslånet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8,5 prosent hørtes veldig rimelig ut – jeg fikk tilbud om 14 prosent rente, etter å sammenlignet tilbud fra Bank Norwegian og OPP Finans. (har ikke billån fra før). 

Som Superspurv skriver, så er det nok best å ta opp et forbrukslån som siste utvei. Se først på om du kan ta opp et lån med sikkerhet i bolig, evt. et ordinært billån med sikkerhet i bilen, eller selvfølgelig spare penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted + lånebil høres mest fornuftig ut ja. Om det koster mer å fikse bilen enn den er verdt, så får man vel noen kroner i vrakpant for gammel bil. Forbrukslån er på grensen til idiotisk å ta opp. Bedre å se på kostnadene ved kolletivtilbudet da og heller spare opp til en har råd til å kjøpe ny bil, eller får lov til å ta opp lån på boligen til å finansiere bil (type fleksilån).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg skjønner at ikke alle faktisk har råd til å fikse bilen sin når den dyre verkstedregningen kommer eller at man trenger å kjøpe seg ny bil! En får mye bil for 50.000!  Men hvis man gjør en grundig jobb som flere nevner her og sammenligner flere tilbud så er det faktisk mulig å få en kurant ordning på dette via forbrukslån. 

Anbefaler å sjekke ut mange portaler og sjekke opp tilbud mot hverandre. 
Mulig du har fått deg ny bil allerede men i fremtiden kan jo det samme skje. 

https://www.dinkreditt.com/forbrukslan/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

  • 8 måneder senere...

En rente på 8,5 prosent høres ikke så verst ut. Jeg fikk noe tilsvarende da jeg så meg nødt til å ta opp et forbrukslån tidligere i år. Dette er jo et alternativ man som regel bør unngå, men for de som likevel vurderer det så kan de sjekke prisen slik. Om man først skal ta opp et lån så gjelder det jo å sikre seg best mulig rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...