Gå til innhold

Tanker om min diettplan for deffing?


Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år, og skal til Ultra Music Festival i Miami den 19. mars (om ca en mnd), og derfor har jeg siden etter nyttår gått på en diett for å få ned fettprosenten. Jeg veide 82 kg etter nyttår, og nå veier jeg 78 kg. Fettprosenten min ligger på mellom 8-10 prosent.

 

Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka, men da jeg ikke er fan av cardio ønsker jeg å basere min nedgang av fettprosent primært på endring i diett.

Med tanke på BMR har jeg funnet ut av jeg burde ligge på rundt 2600-2900 kalorier for å opprettholde, eller vedlikeholde vekten jeg har i dag. Derfor har jeg lagt meg på 2300 kalorier daglig for å gå litt i underskudd (kan jeg gå lavere mon tro, uten å ødelegge for muskelbygging?)

Jeg valgte å følge Arnold sin fordeling av næringstoffene, så 40%, 40%, 20%. Til frokost spiser jeg 80 gram havregryn, med melk sammen med en proteinshake. I løpet av dagen spiser jeg tre måltider som sammenlagt inneholder 150 gram ris og 350 gram kyllingfilet. Etter trening 0,25 gainer sammen med en proteinshake. Til kvelds 3-4 egg. Eneste kilden av rent sukker er i gaineren som jeg tar etter trening.

Dette ender opp på ca 240 gram karbohydrater, 224 gram proteiner og 48 gram fett pr dag.

Med tanke på at jeg har mistet over 4 kg siden jul er jeg optimistisk, og jeg er overbevist kommer til å gå ned noe mer. Likevel er jeg litt bekymret for at jeg skal stagnere, og derfor hadde jeg satt pris på om noen med mer erfaring enn det jeg har kunne ledet meg i en retning. Kanskje jeg alt er i en riktig retning, men isåfall hyggelig å få bekreftet dette. Alle tilbakemeldinger vil bli satt utrolig stor pris på.

Mvh

 Marius

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke helt hva du spør etter? 

Lagde du denne tråden slik at du kan forberede deg på en EDM konsert i USA? Wow, du er jo zyzz 2.0


Et spørsmål bare. Hvis du er en naturlig bygger, hvorfor vil du ta råd fra en boler da? 40/40/20 diett kan gi annerledes resultater til en som boler enn en som er natty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Superspurv skrev:

Lagde du denne tråden slik at du kan forberede deg på en EDM konsert i USA? Wow, du er jo zyzz 2.0

Det stemmer! Hvis ikke deffe for en festival i Miami, så vet ikke jeg haha..

13 timer siden, Superspurv skrev:

Et spørsmål bare. Hvis du er en naturlig bygger, hvorfor vil du ta råd fra en boler da? 40/40/20 diett kan gi annerledes resultater til en som boler enn en som er natty.

Det er jo derfor jeg spør hehe, for jeg kan ikke så veldig mye om det. Men ville jo kanskje tenkt at det å miste fett ikke har så veldig mye med boling å gjøre (?) Jeg har ikke kunnskaper om det i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som du gjør det veldig bra, men 8-10 prosent høres litt feil ut.

Du er sikkert litt høyere fettprosent enn som så

Hadde du virkelig hadde hatt 8-10 fettprosent, så hadde du allerede hatt dritbra sixpack og muskeldefinisjon (med forbehold om at du allerede har litt muskler på kroppen da)

Lavere enn 8% er jo konkurranse form.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...