Gå til innhold

Hva kan jeg bytte ut ris med av andre karbs?


Michelly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutter siden, Michelly skrev:

Hva tilsvarer 50 gram i ris i andre karbohydratkilder? Blir det riktig om jeg feks bruker potet og søtpotet i steden? Evt hvor mye:/? Noen andre gode karbkilder som dere anbefaler? Jeg blir så fort lei ris

Det er jo bare til å se på hvor mange gram karbohydrater det er i matvaren pr 100g. Jeg liker potet, søtpotet, havregryn, banan, sukker, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Michelly skrev:

Hva tilsvarer 50 gram i ris i andre karbohydratkilder? Blir det riktig om jeg feks bruker potet og søtpotet i steden? Evt hvor mye:/? Noen andre gode karbkilder som dere anbefaler? Jeg blir så fort lei ris

300g potet, 250g søtpotet, 70g havregryn, 400g frukt (varier avhengig av type frukt), 600g bær (avhengig av type bær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

300g potet, 250g søtpotet, 70g havregryn, 400g frukt (varier avhengig av type frukt), 600g bær (avhengig av type bær).

Takk for svar:) men vil det ha noe annen effekt hvis man feks går på en diett hvor ris står oppført? At man bytter ut det med en annen karbkilde som tilsvarer mengden ris i poteter feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Michelly skrev:

Takk for svar:) men vil det ha noe annen effekt hvis man feks går på en diett hvor ris står oppført? At man bytter ut det med en annen karbkilde som tilsvarer mengden ris i poteter feks?

I liten grad. Det du må være obs på er mengden av andre næringsstoffer i det du erstatter ris med. Om karbohydrat mengden er lik, kan det hende at de andre næringsstoffene er i større eller mindre mengder og slik sett endrer sammensetningen litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...