Gå til innhold

Veldig vondt å tisse etter trening!


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd det? Smerten brer seg i hele underlivet fra hele lysken, inkl testiklene. Jo mer jeg trener jo vondere blir det. Opplevd det totalt tre ganger nå. Smerten er av den intense, nærmest uutholdelige variant hvor jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg før det går over (typ 5 sek etter at jeg er ferdig å urinere). 

Hørte med legen, og han sa det kunne være lyskestrekk. Litt småbekymra ettersom jeg også har slitt med hoven og vond spyttkjertel i over to måneder (har derfor ikke trent utenom disse tre gangene, så det kan kanskje ha fått strekk av det?)..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Kjetil Larsen skrev:

INGEN smerte annet enn ved urinering? Kan du definere hvor smerten sitter, og hva slags følelse det er?

Det er flere nerver som potensielt kan irritere underlivet, men det ville normalt sett også gjøre vondt ved bevegelse og lignende.

Er det noen bevegelser/øvelser som trigger det ekstra?

Også hvis jeg løper. Smerten sitter mellom navel og skritt ganske nøyaktig. Men som sagt sprer det seg øyeblikkelig til HELE lyskeområdet og inn i testiklene. Ingen smerter ved annen bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Dette virker faktisk logisk. Mtp at jeg har sittet mye de siste månedene er nok ikke denne muskelen noe særlig aktivert. Jeg begynner treningen :) Takk igjen.

Edit: Så at du ba meg trene for å se om de samme smertene oppstår. Har gjort noen øvelser nå og får ikke smerter. Kan det bety at dette ikke er årsaken likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hei, sorry sent svar. Skulle innom og bumpe tråden ettersom det ikke har blitt bedre, og merket at jeg ikke hadde svart

Det er egentlig mest vondt fra navelen og rett ned. Smertestyrken øker med urineringslengde, og avtar rett etterpå. Merkelig..Kan det være en enkel lyskestrekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 14.32, Hobbito skrev:

Hei, sorry sent svar. Skulle innom og bumpe tråden ettersom det ikke har blitt bedre, og merket at jeg ikke hadde svart

Det er egentlig mest vondt fra navelen og rett ned. Smertestyrken øker med urineringslengde, og avtar rett etterpå. Merkelig..Kan det være en enkel lyskestrekk? 

Sikker på at du gjorde psoas-øvelsen riktig?

Det kan også være pudendalnerven som er fanger i obturator internus. Prøv obturator internus-øvelsen (du finner på nettsiden min), og se om dette reproduserer symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...