Gå til innhold

Coach


Superkatt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har trent en stundt og har hatt hjelp av en PT, men har lest at utøvere som stiller i konkurranser har egen Coach. Jeg skal trene målrettet i ett år nå, men skal ikke stille i bikinifitness^_^ (men se ut som:)). Er det noen som kan forklare forskjell på Coach og PT? Jeg ser jo at jeg trenger å ha en diettplan og en trener, som jeg har jevn kontakt med. Flere reklamerer for online coaching, men føler at noen må se meg også? Noen som kan anbefale noen for akkurat dette, og gjerne forklare litt hvordan dette fungerer? Takknemlig for svar^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg ser det er en personlig trener en person som følger deg opp personlig på et treningssenter. En coach er i mine øyne en som kan legge en overordnet plan, både trenings, men også diettmessig. En online coach følger deg opp via nettet og bedømmer fysikken din ut fra bilder du sender regelmessig. @Don Patrick Har jeg hørt er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.10.2016 at 12.23, Superkatt skrev:

Hei, jeg har trent en stundt og har hatt hjelp av en PT, men har lest at utøvere som stiller i konkurranser har egen Coach. Jeg skal trene målrettet i ett år nå, men skal ikke stille i bikinifitness^_^ (men se ut som:)). Er det noen som kan forklare forskjell på Coach og PT? Jeg ser jo at jeg trenger å ha en diettplan og en trener, som jeg har jevn kontakt med. Flere reklamerer for online coaching, men føler at noen må se meg også? Noen som kan anbefale noen for akkurat dette, og gjerne forklare litt hvordan dette fungerer? Takknemlig for svar^_^

Jeg har jobbet som online coach/PT i 7 år, og det fungerer veldig greit. Et billigere alternativ til å ha PT på senter.

Slik jeg jobber så sender jeg et skjema som klienten fyller ut. Dette inneholder spørsmål om nåværene kosthold, treningsprogram, mål, eventuelle skader, søvn ++. Ut i fra dette kan treningsprogram og kostplan tilpasses hver enkelt. En gang i uken sendes ukesrapport der jeg gjør eventuelle justeringer på treningsprogram og/eller kostplan.

Fremgang måles med fettkalipper og/eller målebånd. Bilder kan også være en fordel, men ikke et must.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...