Gå til innhold

Fra smal til bred? Bygge muskler


Stallion26

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig begynt med styrketrening. Har nå trent 3-4 ganger uken i en måned. Jeg har hele livet vært veldig tynn. Jeg er 189 høy og veier 76 kg. Jeg føler selv at jeg ser noe resultater, spesielt armer og kanskje litt bryst. Jeg vil si Jeg er spesielt smal rundt skulderpartiet og dårlig trent rygg. Jeg trener også fotball 3 ganger i uken. Så det blir en del cardio i tillegg. 

Hvordan oppnå best mulig resultater i forhold til rygg og skuldre? Eventuelt om noen har noen tips å komme med til meg? Jeg prøver å spise nok og riktig, men føler det er vanskelig å spise mye, men jeg vet det er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Stallion26 skrev:

Hei!

Jeg har nylig begynt med styrketrening. Har nå trent 3-4 ganger uken i en måned. Jeg har hele livet vært veldig tynn. Jeg er 189 høy og veier 76 kg. Jeg føler selv at jeg ser noe resultater, spesielt armer og kanskje litt bryst. Jeg vil si Jeg er spesielt smal rundt skulderpartiet og dårlig trent rygg. Jeg trener også fotball 3 ganger i uken. Så det blir en del cardio i tillegg. 

Hvordan oppnå best mulig resultater i forhold til rygg og skuldre? Eventuelt om noen har noen tips å komme med til meg? Jeg prøver å spise nok og riktig, men føler det er vanskelig å spise mye, men jeg vet det er nødvendig. 

Siden du sparker fotball burde du å fokusere mest mulig å øke i muskelmasse/styrke i beinene, magen + rygg spesielt korsrygg pga stablitet, men spørs helt hva du vil med fotballen så klart. Om det er et mål å bli bedre der eller ikke. Isåfall kan du ta øvelser som Knebøy, utfall, strak markløft, pullups/chinups, nordic hamstring, sumo markløft, hyper exstension osv.  Skuldre kan du ta militærpress, skulderpess, sidehev med manualer/kabel, og facepulls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger dette programmer http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/

Jeg tenker etterhvert å prøve å sette opp mitt eget program, men siden jeg er forholdsvis ny i gamet Så trengte jeg å ha noe å følge spesielt nå i begynnelsen. Har jo trent litt styrke tidligere, så er kjent med mange øvelser. Jeg trente da uten noen spesielle mål. Nå er jo målet mitt å bli større. Følte dette programmet passet meg ettersom jeg ønsker å bygge muskler. 

Jeg vet ikke hvor fort jeg kan forvente å se resultater? Noe jeg evt burde endrepå? fokusere mer på rygg og skuldre? Litt usikker på hvordan jeg på best mulig måte skal få de resultatene jeg ønsker. Når det kommer til kosthold merker jeg at jeg syns det kan være vanskelig å få i seg nok mat til tider. Jeg blir fort mett og prøver å dytte i meg all maten. Spesielt nå som jeg spiser sunt. Prøver å få i meg sunne karb og fettkilder samt nok proteiner. Jeg drikker også gainer etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stallion26 skrev:

Svarte deg på spørsmålet over her

Vanskelig å si om du bør fokusere på enkelte muskelgrupper uten å ha sett deg. Du kan legge ut et bilde. Sannsynligvis trenger du ikke ha fokusområder før du har trent i noen år.

Med din høyde og vekt så tror jeg nok fort det er kaloriinntaket som stopper deg. Du kan spise mer fett som kokosfett, kokosmelk, nøtter og faktisk fløte. Begrens poteter (mettende) og spis mer ris. Spis ca. 140g proteiner per dag, dette er nok. Mer protein vil kunne øke metthetsfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...