Jump to content
Sign in to follow this  
Opieman

Jevnere muskulatur

Recommended Posts

Hei 

Har aldri drevet med trening da jeg aldri har fått sansen for det, men ser meg nødt til å starte. Har jobbet på sjøen i fire år, de siste to som krabbefisker i barentshavet. Dette betyr mye tunge løft, noe som har medført at jeg har bygd opp en ganske kraftig muskulatur i overkroppen. Fin bonus dette, problemet er at bena ikke vokser  i samtakt med overkroppen, da disse ikke er særlig i bruk på jobb for annet enn å stå og gå. Jeg er altså i ferd med å bli seende ut som en som kun trener overkropp og aldri bein. Jeg har turnus på 5 uker på/av. Bør jeg benytte tida hjemme til å kun fokusere på beinøvelser, eller bør jeg følge et program som omfatter hele kroppen? Jeg ser for meg 3 treningsøkter i uka. Er det noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal utnytte disse for å best mulig kunne oppnå en nogenlunde symmetrisk kroppsbygning? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg ville heller holdt et jevnt fordelt program. Eks upper/lower-split. Selv om kroppen kanskje lettere greier å bygge masse hvis du fokuserer på ett sted av gangen, er det ikke slik at et rent beinprogram vil gi deg Tour de France-bein. Spesialiseringscycles benyttes ofte når man har stagnert på normale program.

Btw, dette er en litt artig tvist på scenariet "Jeg spiller fotball og trenger ikke trene bein"-opplegget. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...