Gå til innhold

Er dette et balansert program?


Geddy1234

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt 5x5 programmet her inne en god stund nå.

Men under oppvarming til knebøy fikk jeg skikkelig kink i korsryggen, som også strakk seg ut på høyre siden.

Jeg har nylig begynt å trene styrke igjen etter 3 uker med hvile, men har vært nødt til å lage nytt program tilpasset ryggen min. Har ikke vanlig bøy og mark med i programmet, da dette gir smerter i korsryggen og jeg er redd for å gjøre vondt verre.

Slik ser programmet mitt ut nå (fullkropp, 3 x i uken):

 

Front bøy 4 set x 6 reps

Benk 4 set x 6 reps

Romanian deadlift 4 set x 6 reps

Chin up 4 set x 6 reps

Militærpress 4 set x 6 reps

Bicep curl 2 set x 10 reps

Push up close grip (vektskive på rygg) 2 set x 10 reps

Calf raise 3 set x 26 reps

 

Jeg ønsker i utgangspunktet kun 1 øvelse per muskelgruppe. Tar nå chin ups for rygg, men vil gå over til pendlay rows når ryggen er bedre. Er pendlay rows tilstrekkelig for å dekke hele øvre rygg? Jeg har inntrykk av at den er det hvertfall, ut ifra hva jeg har lest.

Er frontbøy og romanian deadlift nok for bein og korsrygg?

Håper og tror at dette er et noenlunde balasert program (framside og bakside av kroppen). Er dere enige?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kjørt dette programmet http://fitnessbloggen.no/x-press/ , og bytte ut knebøy med ettbens knebøy på 4-6 rep dagen og dype kroppsvekt knebøy på 12-15 reps dagen, samt markløft kan du prøve og løfte fra en kasse istede for gulvet, høyde på kasse regulerer du selv , velg en høyde som er behagelig for deg, uten ryggplager som du sier du får av mark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...