Gå til innhold

Slå norgesrekoden?


BigMeeker

Anbefalte innlegg

Hei. Kom nylig over informasjonen over tidligere rekorder innenfor styrkeløft, og fant ut at rekorden for u74kg var 120kg i ungdomsklassen. Per dags dato er persen min i benkpress på 110kg uten stopp. Derfor tenkte jeg at dette var en mulighet for meg å slå norgesrekorden i noe, noe som for meg virker veldig kult. Eneste hindringen er at jeg benker endel mindre enn det som må til for å slå rekorden. Derfor lurte jeg på om noen hadde anbefalinger til et benkpress-program, link til video over spesifikt teknikk som burde øves på som er godkjent å brukes i stevne og andre mulige hjelpemidler. All hjelp mottaes med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott mål du har! Her er det bare å gi jernet :)

Det kan høres ut som om du allerede har funnet ut hvordan dette skal gjøres og min første tanke er da - "er det verdt å begynne å forske for mye på nye metoder og benkvarianter i dette øyeblikk, eller fortsette i samme stil som du har gjort"? Kanskje trening m/stopp er variasjon nok til å begynne med? Stopp eller ikke stopp er 2 forskjellige verdener hvorav m/stopp inneholder mange flere gode ingredienser til fremgang slik jeg ser det.

Meningen bak tanken min her er "hvorfor reparere noe som allerede fungerer". Jeg mener altså ikke at du nødvendigvis skal holde noe tilbake her hva gjelder variasjon og egenutvikling.

Metoder og varianter til baseøvelsene er genialt. Periodisering er genialt når man når et visst nivå. Det tar riktignok tid å komme inn i et nytt treningsmønster som over tid vil høste fremgang og for noen tar det lenger tid enn for andre. Det er ikke nødvendigvis slik at "variasjon" gir deg en umiddelbar boost. Vil i den sammenheng nevne at variasjon sjelden eller aldri slår ut negativt heller :) Variasjon er i tillegg skadeforebyggende.

Du bør naturligvis gå over til å trene m/stopp ASAP. Den saken er biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...