Gå til innhold

Trenger tips om vektnedgang


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg er en jente på 26 år som trenger noen tips fra dere erfarende der ute.

Jeg sliter litt med fettprosenten, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg veier 80 KG og er 175 cm høy. Jeg jobber på båt, og arbeidet mitt er ganske stillestiitende. Muligheten for trening begrenses jo av sjøen, men jeg klarer alltid å få til noen økter i uken. Arbeidet mitt er tidvis veldig krevende, med tanke på søvn, og det at jeg kun får 5 timer søvn i døgnet over flere uker er ikke uvanlig.

Jeg kan til dels velge maten jeg skal spise til frokost og lunsj. da er det alt for brød, knekkebrød, pålegg, grøt, yoghurt osv, men middagen kan jeg ikke velge selv. Det er ikke en hemmelighet at maten på båt ofte kan være litt usunn, ihvertfall i helgene.

Jeg seiler ikke hele tiden, er ganske mye til kai også. Da trener jeg 4 ganger i uken.

Programmet mitt ser slik ut :

Styrke :

- Markløft

- Hip Thrust

- Knebøy

- Benpress

- Hangups ( med strikk)

-chins( med strikk)

- Dips ( klarer endelig 4 uten strikk)

- Planke

 

Løping :

1 gang i uken med 3 min X 5e

1 gang i uken med løp alt fra 5 -8 km

 

 

På en vanlig hverdag prøver jeg å spise slik :

 

frokost : 2 knekkebørd med makrell i tomat

Mellommåltid: en yoghurt

Lusj :3 knekkebrød med pålegg( ost og masse kjøttpålegg) frukt

- middagen som er på jobben

- etter trening/ kveldsmat : 2 knekkebrød med egg

 

Derimot i helgen kan det være det skjærer seg.

Jeg opprettholder vanlig frokost og lunsj på fredagene, og prøver å ha en ganske grei middag på når jeg kommer hjem ( pendler)

på lørdag kan det bli ganske mye brød til frokst, ut å spise lunsj, en god middag, og is/ sjokolade på kvelden. SKal vell innrømme at det blirnoen cider også.

På søndagen er det ca det samme som lørdag, med unntak av cider og godisen på kvelden.

 

Spørsmålet mitt da er om disse helgene ødelegger alt for meg?

Da jeg tok en inbody sist, så viste den at fettprosenten min er på 33 %, viseralt fett 120, midje/hoftemål 98. BMI min viser seg selvsagt for høy.

På muskler er jeg akkurat litt over normal på alle feltene. Jeg syntes ikke selv at jeg ser tykk ut på noen måte , men føler litt at vekten og inbodyen forteller meg noe annet.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...