Gå til innhold

Inntatt 3500kcal


Anbefalte innlegg

Skikkelig rart spørsmål sikkert, men jeg har vært mye på fjellet de siste dagene, har da gått med pulsklokke.

vanligvis er mitt kcal inntak 1600kcal på treningsfrie dager og 2100 kcal på treningsdager. Jeg er 25 år, 178cm høy og veier 66 kg (kvinne) trener styrke  3 dager i uken. Har veid 75 kg, men gått ned 9 kg siden november. Vektnedgang er ikke nødvendigvis målet mitt nå, men bli sterkere og strammere. 

men nå når jeg har vært på fjellet har pulsklokke vist et energiforbruk på f eks 2223 kcal, og jeg pleier å registrere mat inntak med lifesum appen, har registrert kcal inntak på 3500 kcal. (Fordi jeg var dritsulten etter en hel dag på fjellet😂)

Så nå kommer spørsmålet da, har jeg for høyt kcal inntak nå når jeg har brukt så mye energi? Hvordan skal jeg tilpasse kcal inntak på dager med såpass høyt forbruk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser deretter? Altså mer mat :) det er jo naturlig at du blir mer sulten ettersom du beveger deg å forbrenner mer, enn du ellers gjør. Om du for eks har forbrent 2k kcals ila av en dag, så spiser du bare opptil 4100 for å nå 2100kcals (som er inntaket du pleier å ligge på, på treningsdager) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...