Gå til innhold

Passe masse?


marias03

Anbefalte innlegg

I august begynte jeg vektnedgangen min. Før veide jeg 105 kg, og nå har jeg kommet meg ned på 88 (er 167 høy). Jeg begynte med et kcal inntak på 1750, men gikk raskt nedover til 1600 når vektnåla gikk under 100. De siste par månedene har jeg spist i underkant av 1400 kcal. Jeg har hele tiden svømt 3 ganger i uka. Men når jeg ikke er på trening sitter jeg VELDIG mye stille, spesielt på kveldene og i helgene.. Kontorjobb med rumpa i stolen.

Vekta har gått ganske sakte men sikkert nedover, men i det siste har det gått veldig sakte. Som verktøy bruker jeg MyFitnesspal og den foreslår at jeg burde spise 1200 kcal hvis jeg skal nå målet mitt. Synes det høres veldig lite ut, men vektnedgangen går veldig sakte nå. 

Spiser jeg for mye? For lite? Passe? 

Burde jeg spise mer på dager jeg svømmer?

Vanskelig å holde motivasjonen oppe når det stopper opp..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Banan Arne

Jeg vil anbefale å ta fokus vekk fra vekta og over på treningen. Det du prøver å oppnå er en livsstil endring. Vektnedgang er et naturlig resultat av en aktiv og sunn livsstil. 

Hvis du er 25 år, så vil din forbrenning hver ca. 1680 kcal pr dag uten å trene. Med trening så ganger vi med 1.3 og da blir det 2180kcal. Det vil si at om du skal gå ned 0.5g fett i uka må du ligge på 1168kcal uten å trene og 1684kcal med trening. 

Jeg vil anbefale å få inn styrketrening 2-3 ganger i uka for å bygge muskler og få opp forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...