Gå til innhold

Ikke kontakt med venstre rumpe-musklene


Tiril

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke i noen måneder nu og jeg begynner virkelig å like det. Jeg trener ben ca 3 ganger i uken og overkropp 2 ganger. Problemet mitt er at når jeg trener rumpa, så får jeg ikke kontakt med musklene i venstre rumpe. Har prøvd litt forskjellig for å prøve å komme i kontakt med oppvarmingsøvelser med fokus på rumpemusklene. Både når jeg trener begge samtidig og når jeg prøver å isolere, så vil ikke venstre være med. Enten er det forside lår eller hamstrings som gjør jobben. Har noen noe tips? Får til kontakt en sjelden gang, men den forsvinner fort. Kan også nevnes at jeg har vært danser(sluttet for ca 1 år siden) der jeg brukte høyre side mest og som da er grunnen til at jeg er sterkere på den siden. Håper noen sitter på noen lure svar her som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Tiril skrev:

Jeg har trent styrke i noen måneder nu og jeg begynner virkelig å like det. Jeg trener ben ca 3 ganger i uken og overkropp 2 ganger. Problemet mitt er at når jeg trener rumpa, så får jeg ikke kontakt med musklene i venstre rumpe. Har prøvd litt forskjellig for å prøve å komme i kontakt med oppvarmingsøvelser med fokus på rumpemusklene. Både når jeg trener begge samtidig og når jeg prøver å isolere, så vil ikke venstre være med. Enten er det forside lår eller hamstrings som gjør jobben. Har noen noe tips? Får til kontakt en sjelden gang, men den forsvinner fort. Kan også nevnes at jeg har vært danser(sluttet for ca 1 år siden) der jeg brukte høyre side mest og som da er grunnen til at jeg er sterkere på den siden. Håper noen sitter på noen lure svar her som kan hjelpe meg :)

Mtp. dansingen så kan det stemme at du er sterkere på høyre side og har lettere for å få kontakt :) Har du prøvd kickbacks med ankelstropp i cablecross? Der kan du trene venstre side mest, samtidig som du konsentrerer deg for å ha kontakt med muskelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, TonyMontanaSC skrev:

Mtp. dansingen så kan det stemme at du er sterkere på høyre side og har lettere for å få kontakt :) Har du prøvd kickbacks med ankelstropp i cablecross? Der kan du trene venstre side mest, samtidig som du konsentrerer deg for å ha kontakt med muskelen :)

Ja, jeg har prøvd kickbacks både på gulvet og i cablecross, men føler det er hamstring som løfter. Jeg prøver å stramme, men det er akkurat som musklene er død på den siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt deg på ettbeins-glutebridge? :)
Den hjalp meg en del på kontakten med venstrerumpa, hihi.

Forsøk å alltid, uansett hva du skal - reise deg fra stolen, sofaen, gå opp trappa - legge vekten på venstreside.
Det krever litt trening i starten, mye fokus - og det er lett å glemme i starten, men prøv å være bevisst det og kjenn etter om rumpa jobber. 

Ellers kan jeg anbefale deg å legge inn disse i oppvarmingen en periode, og selvfølgelig starte med venstresiden ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pixel skrev:

Har du forsøkt deg på ettbeins-glutebridge? :)
Den hjalp meg en del på kontakten med venstrerumpa, hihi.

Forsøk å alltid, uansett hva du skal - reise deg fra stolen, sofaen, gå opp trappa - legge vekten på venstreside.
Det krever litt trening i starten, mye fokus - og det er lett å glemme i starten, men prøv å være bevisst det og kjenn etter om rumpa jobber. 

Ellers kan jeg anbefale deg å legge inn disse i oppvarmingen en periode, og selvfølgelig starte med venstresiden ;)

 

 

Hmm ja, jeg får prøve å bli mer bevisst på venstresiden. Skal definitivt prøve disse oppvarmingsøvelsene neste "rumpedag" :p Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...