Gå til innhold

Hvor ofte trenger man å trene?


maiine

Anbefalte innlegg

Litt dum overskrift, da jeg egentlig vet at slikt er individuelt. Jeg vet også at når man ønsker å bli strammere og få ned fettprosenten, så er kostholdet avgjørende. Men, det jeg egentlig lurer på er om jeg kan roe ned litt på treningen, og fortsatt se resultater? Er en del som skjer på skolen om dagen, og synes ikke det er kult å dra å trene fordi jeg føler jeg må. Per i dag ser planen min slik ut:

Mandag: Styrke helkropp

Tirsdag: Intervall spin 55 min

Onsdag: Styrke overkropp, mage, rygg

Torsdag: Fri

Fredag: Styrke helkropp

Lørdag: Lang joggetur 50 min + (ca 7km)

Søndag: Fri

Vil jeg tape mye på å f.eks kutte ut spinningen en dag? Og hva vil skje med fremgangen hvis jeg kjører to styrke og to kondisjonsøkter i uka? Som sagt så avhenger jo det av hva jeg vil oppnå. Jeg er bare en helt vanlig student, som ønsker å være opplagt, sunn og frisk. Vil jo gjerne også få av litt magefett, og få mer markerte muskler. Kjører tunge baseøvelser på styrkeøktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt dum overskrift, da jeg egentlig vet at slikt er individuelt. Jeg vet også at når man ønsker å bli strammere og få ned fettprosenten, så er kostholdet avgjørende. Men, det jeg egentlig lurer på er om jeg kan roe ned litt på treningen, og fortsatt se resultater? Er en del som skjer på skolen om dagen, og synes ikke det er kult å dra å trene fordi jeg føler jeg må. Per i dag ser planen min slik ut:

Mandag: Styrke helkropp

Tirsdag: Intervall spin 55 min

Onsdag: Styrke overkropp, mage, rygg

Torsdag: Fri

Fredag: Styrke helkropp

Lørdag: Lang joggetur 50 min + (ca 7km)

Søndag: Fri