Gå til innhold

Ned i fett%?


eelise

Anbefalte innlegg

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Dette inlegget har jeg lest fleere ganger, og lurer på om dette er noe som funker?

Det å spise 2000 kcal i 2 uker for så å droppe litt etterhvert? (er for de som trener mye kardio eller er spiseforstyrret osv)

Jeg trener jo alltid mye kardio blandet med styrke:

35-50 min kardio før 30 min styrke mandag, tirsdag, fredag og eventuelt lørdag

45-60 min kardio onsdag og torsdag

langtur lørdag/søndag

Skal jeg droppe kardioen før styrken mandag, tirsdag, fredag og eventuelt lørdag?

Og heller ha enten intervall 30 min onsdag og moderat 45 min torsdag (eller omvendt)

Og en tur lørdag eller rolig jogg søndag? På rolig intensitet?

Og hvordan kan jeg varme opp til styrketrening da?

Han skriver jo MAKS 20-30 min kardio 3-4 ganger i uken..

Hva anbefaler dere? Å høre på inlegget hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gjør jeg det, følger hans opplegg i den artikkelen :D

Men en ting, når jeg da skal minske igjen etter et par uker, skal jeg ikke øke på kardiomengden selvom?

Og kan jeg ha intervall 1 gang i uken? :) selvom det står moderat/rolig intensitet 3-4 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg det, følger hans opplegg i den artikkelen :D

Men en ting, når jeg da skal minske igjen etter et par uker, skal jeg ikke øke på kardiomengden selvom?

Og kan jeg ha intervall 1 gang i uken? :) selvom det står moderat/rolig intensitet 3-4 dager?

Ikke øk kardiomengden. Jeg ville ha trent styrke 3 ganger i uken og ingen kardio. Men om du må trene kardio så kan du trene intervall 1 gang istede for 3-4 dager med rolig kardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det står jo i artikkelen rolig/moderat kardio maks 30 min 3-4 ganger i uken :S Vil jo gå ned i vekt også.. Trener styrke 3/ 4 dager nå og er forøyd med det (pluss massse kardio da som jeg nå skal kutte ned på)

Så kardio onsdag, torsdag og lørdag eller søndag..

Kan en av disse være intervall mens resten er rolige kardioøkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så da ligger jeg på 2000 i to uker, for deretter å minske sånn som han sier?

Haha, mye mas, er bare nysgjerrig og vil helst ha inn alt med teskje :p

greit med en dag intervall og de to andre rolige gå/joggeturer da? Eller bare rolige gå/joggeturer 3 dager?

Og angående styrketrening, jeg trener mest på de apparatene, men har begynt å ta utfall og benkpress med manualer og sånne der du tar bak hodet (franskpress?) Er de apparatene egentlig så effektive? Tør ikke ta knebøy eller markløft da jeg ikke engang klarer å løfte stangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg det ja:)

Han vet hva han snakker om ;)

Jeg kjører ofte intervall på lørdagene:)

Step på onsdagen:)

Ellers har jeg ikke noe særlig mer kardio..

blir jogging av og til morgenen hvis jeg har vært veldig slapp med kardioen noen uker:wub: Synes styrketreningen er mye gøyere så har lett å fokusere mer på den:) Men det har funket..:) 14 kg siden august så:)

Jeg ville sagt du burde gå mer over til frivekter, men viktig å føle seg trygg:)

Men hvis du synes knebøy med stang er vanskelig eller tungt prøv med hentler og bygg opp styrken din først, så gå over på stang siden :)

Dette er min mening da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget med rolig kardio er at kroppen skal restituere seg etter en periode med (for) mye trening. Derfor vil jeg anbefale å kutte intervaller helt i en periode og kun kjøre styrke og rolig kardio. Rolige turer på styrkefrie dager kan ha restitueredne effekt og er faktisk mer hensiktsmessig enn å bare ligge på sofaen. Intervaller stresser kroppen mer.

Like greit å komme seg rett på frivektsøvelser. Du klarer fint å løfte 20 kg i markløft og knebøy hvis du ikke har noen skader(?) Få en kompetent instruktør til å vise deg teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget med rolig kardio er at kroppen skal restituere seg etter en periode med (for) mye trening. Derfor vil jeg anbefale å kutte intervaller helt i en periode og kun kjøre styrke og rolig kardio. Rolige turer på styrkefrie dager kan ha restitueredne effekt og er faktisk mer hensiktsmessig enn å bare ligge på sofaen. Intervaller stresser kroppen mer.

Like greit å komme seg rett på frivektsøvelser. Du klarer fint å løfte 20 kg i markløft og knebøy hvis du ikke har noen skader(?) Få en kompetent instruktør til å vise deg teknikk.

Tusen takk for svar, kan bestille en veiledertime på der jeg trener ja :)

Burde jeg følge det "opplegget" til Børge i den artikkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...