Gå til innhold

Noen spørsmål om å bygge muskler


Aleksander92

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er relativt ny når det gjelder å trene styrke og har noe spørsmål anngående å bygge muskler.

For det første har jeg hørt at det å trene kondis hindrer bygging av muskler. Jeg er slank og ønsker å legge på meg i muskler; vil være litt strammere, sterkere og ha mer definisjon. Når det er sagt har jeg ikke noe behov for å bli bodybuilder eller få veldig store muskler. Må jeg alikvel droppe kondistrenig eller kan jeg, for eksempel, trene to dager kondis og to dager styrke i uka og fremdeles bygge synlige muskler? Jeg er vant med og liker kondis og vil gjerne få fortsette med det, men hvis det ikke er mulig og bygge samtidig må jeg vurdere om jeg skal droppe det; eller i alle fall trappe ned.

Spørsmål nummer to er om det er mulig å legge på seg i muskler gjennom høyere matinntak og trening uten å samtidig legge på seg fett?

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren så mye kondisjon du bare vil - dette er gull for både styrketrening og muskelbygging - Men det viktigste av alt er at du spiser tilbake kaloriene du forbrenner gjennom kardiotreningen. Du ønsker å være i kalorioverskudd når du skal bygge muskler eller ha fremgang i styrke, og dette kan fort være et problem ved høy kardioaktivitet om man ønsker i pose og sekk ^_^

-Du kan kjøre en lean gain, et meget svakt energioverskudd. Du vil da kunne "bulke" over en mye lengre tidsperiode og slik sett ha bedre kontroll over fettakkumulasjonen. Optimalt er det riktignok ikke med tanke på maksimal fremgang/vekst men det virker heller ikke å være dine mål.  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye vanskeligere å legge på seg muskler om du har mye kardio i løpet av uken. Drev på med dette selv i 1-2 år før jeg skjønte at det var MYE enklere å bare kutte litt ned på kardioen. Jeg gikk fra 3-5 løpeøkter i uka til 2 og det hjalp mye på overskuddet jeg fikk når jeg trente styrke. Merkelig nok så ble det endel mer muskler av det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...