Gå til innhold

Trening FØR graviditet


Mab

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg satser på å bli gravid en gang i løpet av senhøsten, og siden jeg blir fort sliten i korsryggen/bekkenet tenkte jeg det kunne være lurt å trene målrettet med tanke på å gjøre graviditeten og tiden etterpå lettest mulig.

Er det noen som har forslag til treningsprogram eller øvelser som vil gi best utbytte? Jeg ser det er noen tråder om trening i løpet av graviditeten, men er det noen som har noen tanker om hva man kan gjøre i forkant for å gjøre kroppen mest mulig klar på alt som skjer under graviditeten?
 

Alder: 31
Høyde: 175
Vekt: 85 (Ja, vektnedgang er på lista for dette "prosjektet")
Jeg er glad i å trene styrke, selv om det blir i overkant sporadisk, og kondisjonstrening tar jeg helst i form av ballspill. Jogging er dødskjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener volleyball 1 gang i uken og svømmer 1-2 ganger i uken. Jeg vil si at jeg kan få inn styrketrening 2-3 x 60 min i uken. Jeg har trent igjennom RYP-programmet noen ganger og liker det godt, men lurer på om det er noe mer spesialisert for formålet der ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...