tho_kva2 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Startet litt før jul med å ro, ble så lei av å løpe og roing virket som en fornuftig arvtager, får jeg kjørt litt muskler også. Men merket at armene mine sliter med å holde følge og holder meg nede. Noen som har tips om styrkeøvelser jeg kan ta ved siden av roingen? Beina er relativt sterke per nå, men tenkte å fortsette med knebøy som jeg tok vedsiden av jogging. Ellers trenger som sagt armene noe fokus, sliter litt med å merke hvilke muskler som trengs mest der? Roing tar vel godt på ryggen (hele?) så da trenger jeg vel ikke ta nedtrekk eller noe slikt? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saftpose Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Roing er utholdenhetstrening. Enkelt sagt bør du ikke tenke på dette som trening for "styrke".Roteknisk sett er armene langt på vei "bindeleddet" mellom de større muskelgruppene i bein og rygg. Om du merker at du blir sliten i armene under roing, kan det nok være en idé å ta en titt på roteknikken din.Styrke: Satsende roere prioriterer gjerne øvelser som knebøy, markløft, liggende rotak/benktrekk, pullupsvarianter og mye stabiliseringsstyrke. Balansér gjerne med litt press for framsiden og skuldre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.