Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet litt før jul med å ro, ble så lei av å løpe og roing virket som en fornuftig arvtager, får jeg kjørt litt muskler også. Men merket at armene mine sliter med å holde følge og holder meg nede. Noen som har tips om styrkeøvelser jeg kan ta ved siden av roingen? Beina er relativt sterke per nå, men tenkte å fortsette med knebøy som jeg tok vedsiden av jogging. Ellers trenger som sagt armene noe fokus, sliter litt med å merke hvilke muskler som trengs mest der? Roing tar vel godt på ryggen (hele?) så da trenger jeg vel ikke ta nedtrekk eller noe slikt? 

Takk for svar! :) 

Fortsetter under...

Skrevet

Roing er utholdenhetstrening. Enkelt sagt bør du ikke tenke på dette som trening for "styrke".

Roteknisk sett er armene langt på vei "bindeleddet" mellom de større muskelgruppene i bein og rygg. Om du merker at du blir sliten i armene under roing, kan det nok være en idé å ta en titt på roteknikken din.

Styrke: Satsende roere prioriterer gjerne øvelser som knebøy, markløft, liggende rotak/benktrekk, pullupsvarianter og mye stabiliseringsstyrke. Balansér gjerne med litt press for framsiden og skuldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...