Gå til innhold

Trening for millitæret


Grønmo

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år og har akkurat vært i førstegangstjenesten i militæret og der ble jeg anbefalt å begynne i militæret. Jeg har drevet med seriøs trening i snart 3 år og jeg lurer på hva jeg kan forvente i militæret. Hva burde jeg trene for osv. Veier i overkant av 100 kg, så er vel kanskje lurt å trene noe kondisjon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ettersom at det er tomt her, tenkte jeg at jeg kunne gi et innspill.

For det første avhenger det veldig av den type tjeneste du ser for deg. Det å jobbe i forsvaret i seg selv betyr hverken at det kreves mye trening, eller at arbeidsdagen er krevende fysisk.

I de tilfeller hvor jobben er aktiv i form av jegertjeneste eller generell infanteritjeneste er du godt på vei om du evner å gå langt med tung sekk. 

I forsvaret snakkes det mye om fysisk robusthet. Det kan tolkes som en evne til å kunne tilpasse deg og mestre mange forskjellige fysiske utfordringer. Ikke bare marsj i variert terreng, men feks evakuering av medsoldater, graving av dekningsverk (ikke lite utbredt i dag), transportering av ammunisjon, eller å kunne løfte egen kroppsvekt pluss utstyr for å kunne forsere objekter.

Jeg er ingen ekspert på området, men det er hva jeg tør si basert på den informasjonen du legger frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg jobber i hæren og har gjort det de siste 3 årene.

Skjønner ikke helt hva du spør om. Har du lyst til å verve deg, altså bli grenader eller planlegger du å søke befalsskolen? Og vil du inn i hæren, luft eller sjø? Vanskelig å gi deg et godt svar med så lite informasjon.

Hvor var du i fgtj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...