Gå til innhold

Tips til veien videre?


hope11

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på å gå ned i vekt den siste tiden, kort fortalt var jeg 102 kg i des 2014, nå er jeg 77 kg, så jeg er nå kvitt 25 kg, og er nå 0,9 kg fra å endelig være på normal vektig på BMI kalkulatoren hvor jeg begynte med fedme.. Så jeg er strålende fornøyd med det. Jeg har aldri vært noe treningsinteressert, jeg har heller gått turer ute, men nå har jeg virkelig blitt bitt av treningsbasillen, jeg meldte meg inn på treningssenter i høst siden jeg fikk astma med overvekten og dermed sliter med å trene ute om vinteren.

Nå har jeg oppdaget step og dans og koser meg med treningen, jeg er totalt utmattet etter trening, å jeg elsker det, i tillegg skal jeg begynne med zumba der imorgen om jeg liker det så skal jeg følge det også, da trener jeg 3 ganger i uken med det 1 time hver gang, jeg forsøker i tillegg å være aktiv ellers i hverdagen, da jeg har 4 barn og er fulltidsstudent, så tiden flyr. Jeg tar med eldstejenta på treningssenteret da hun trenger å trene opp muskulaturen pga en ryggoperasjon, og har med alle 4 barna når jeg svømmer 1-2 gange ri uken 1000 meter hver gang, å så leker jeg med de etterpå.

Når jeg meldte meg inn i vektklubben fikk jeg opp foreslått kcalinntak å det er 1300 kcal daglig, evt litt mer om jeg trener, men det er ikek alltid jeg spiser opp treningskcal mine igjen. Satt sammen som dette daglig:

  • 45 - 60 % karbohydrater
  •  10 - 20 % protein
  • 25 - 40 % fett
  • 0 % alkohol

 

Det jeg lurer på nå, er om noen her kan hjelpe meg litt videre med inspirasjon til et videre løp når jeg nå har fått treningsdilla, ser dette opplegget ok ut, eller bør jeg justere, å heller få inn annen trening? mer tid til trening? hva med det daglige kcal inntaket? Andre innspill så jeg kommer meg i mål med de neste kiloene :) 

Jeg vil gjerne stramme inn hengende overarmer, hengemage/løs hud, samt rumpe og lår som også sagger etter nedgangen, så innspill som hjelper på dette blir også satt stor pris på, håper noen kan dele av sin kunnskap, så jeg kan fortsette i riktig retning :)

Om noen har innspill til mat også, så tar jeg gjerne imot det også :D Alltid kjekt med ny inspirasjon, å skifte litt spor innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...