Gå til innhold

FOS vinter, treningsprogram 7 uker


spinn95

Anbefalte innlegg

Har blitt innkalt til FOS vinter 2016, og usikker hvor hardt jeg burde trene. Ble ferdig med førstegangstjenesten i slutten av september 2015, med andre ord så har jeg allerede et par km med M77 og stor-sekken, så ja jeg vet det er lurt å gå mye med sekk :) Dimtest; 3000m:14.43, push-ups: 22, Hang-ups:15, situps:42. 
Etter dim har jeg trent ca 6 dager i uka, både kondisjon (intervaller og langkjøring), styrke og crossfit.

Ser dette ut som en grei plan? (lite trening 4.-12. des grunnet eksamen....)

Man: styrke (knebøy, beinpress, markløft, push-ups, push-ups på swissball, nedtrekk, ro, sit-ups og planke)
Tir: 4 x 4
Ons: Crossfit
Tor: kjerne og balanse
Fred: 1min x 20 staking
Lør: tur med hund og sekk( varierer vekt og lengde fra uke til uke)
Søn: Rolig tur /fri

Skal ta nye tester til uka for å se hvor jeg ligger. Men burde trene en del kondisjon mtp. 3000m, men har veldig lyst til å klare 26 push-ups (kar:6), 20 hang-ups (kar:6) og 52 sit-ups. Og på styrkedelen, hvor mange reps og sett vil være lurt? Siste uka blir det nok bare rolige økter og hvile. Hvis det har betydning så er jeg 171cm, 20 år og jente. 
Er student, og trenings rommet er ikke av det største, og nesten alltid fullt med unntak av mandag og torsdag morgen...

Ellers andre tips? Vil og skal komme til feltuka! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FOS er vel ikke før på nyåret igjen? I februar om jeg husker rett.

Hvis målet er og komme gjennom så ville jeg trent spesifikt mot måla og lagt på litt baseøvelser og tur med tung sekk. Jo sprekere du blir jo mindre hat blir det spes under felt. Jo mindre energi du trenger å bruke på å late som man ikke hater jo mer energi har man til alt annet :) 

Jeg ville nok hatt fokus på kondisjon siden det er der du tjener mest. Forsvaret er generelt ikke veldig opptatt av styrke. Ett par dager med styrketrening, hvor du får med baseøvelser, kjerne og litt kroppsvektøvelser(hangups og push-ups) + en dag ekstra med bare kroppsvektøvelser og kjerne. 
 

Det er lurt å sette opp sånn at du over tid har progresjon, ikke begynn for hardt, feks uke 1 kan målet være å ha 20 reps fordelt på 5 sett, uke 2 kan det være og ha 20 reps fordelt på 4 sett, og uke 3 kan det være 2 sett, før man legger på reps igjen. Det er mange måter å gjøre det på. Det viktigste er å gjøre øvelsen du vil bli god på. Baseøvelsene ville jeg kjørte tungt, og kjerneøvelsene ville jeg kjørt masse reps, giantsets med forskjellige øvelser og mye reps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...