Gå til innhold

Sovemedisiner, trening og vekt.


Marte83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har selv gått på vallargen i 4år ca.. Det funket bra i begynnelsen,men føler jeg bare må trappe opp dosen for å få virkning. Jeg tar 4-5stk nå sammen med 1,5 tolvon. Tolvonen startet jeg med i Oktober/november og den sov jeg også godt på de første nettene. Nå er jo tolvon antidepresiva med bivirkning som tretthet og søvnighet.. Og ja som de fleste andre piller står det vektøkning som bivirkning. Nå er det ikke sånn at man legger på seg av pillen, men man kan få økt sult.

Har du prøvd melatonin? Den funket ikke på meg men den skal vist være helt naturlig.

Jeg merker ikke noe når det gjelder de medisinene og trening.. Bivirkningene som bakfull vil gå over.

Huff jeg føler med deg!! Sliter selv som du forstår med søvnen og det er frustrerendes!! Tviholder på vallarganen min for jeg er redd for hvordan natten vil være uten dem (erfaringene er ikke gode)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt melatonin i perioder hvor jeg har slitt med å sovne (etter jetlag, eller hvis jeg har kommet inn i en rar døgnrytme).

Utifra hva jeg har forstått er det et naturlig hormon som gjør deg søvning. Jeg har lest at lys kan hindre kroppen i å skille ut melatonin, så du kan jo også prøve å unngå pc, tv, osv før du legger deg også.. :)

Jeg syns det funker bra, men vet at noen føler sef litt hangover etter de har brukt det.

Jeg kjøpte melatonin reseptfritt i USA. Jeg tror du bare får det på resept i norge (circadin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...