Gå til innhold

Styrketrening


Lordfitness

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 15 år som lurer på hvorfor jeg har hatt så mye mer framgang enn en venn jeg trener med. Vi begge startet som to tynne gutter som bare var ute etter å bygge muskler, vi begge tok 30kg benkpress, 60kg knebøy og 40kg markløft. Nå 10 måneder senere tar jeg 65kg benkpress, 120kg knebøy og 140kg markløft, mens min venn som jeg trener med bare tar 50kg benkpress, 65kg knebøy og 60kg markløft. Vi har begge hatt et sunt kosthold og trent 6 dager i uka, men likevel har det blitt så stor forskjell. Skulle gjerne visst hvorfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke lett å svare sikkert på, spesielt uten å ha sett hvordan dere holder på, men noen ting popper inn i hodet:

- Han har neppe spist nok mat (maten kan være sunn, men det hjelper ikke all verden om man ikke spiser nok av den).

- Han har sovet mindre og/eller dårligere deg så han ikke har fått restituert seg ordentlig. 6 treninger i uka er tross alt ganske mye.

- Han har ikke presset seg ordentlig på trening. Kanskje vært litt for forsiktig med å legge på mer vekt fordi "Uff, æsj, jeg orker ikke. Sliten i dag". Kanskje han lider av fuckarounditis.

- Du har kanskje bedre gener/grunnlag for å bygge muskler. Kanskje har du en litt kraftigere ramme enn han i utgangspunktet.

 

Dette er jo bare gjetning, men det ville overrasket meg om ikke minst et par av de treffer spikeren på hodet. Du har hatt en imponerende fremgang på 10mnd, men dersom man ikke øker mer enn det kompisen din har gjort på så lang tid da ville jeg hatt vondt for å tro at han har trent 6 ganger i uka i 10mnd (akkurat DET trenger du jo ikke å nevne for han, men prøv å dytt han litt i riktig retning av å legge på vekt fra gang til gang og bruke mer tid med jern i hendene enn telefonen)

 

Endret av LtdEdFred
Forumet liker ikke den manuelle URL-tagen min...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...