Gå til innhold

- Ny innpå her og treng litt motivasjon og hjelp !


loveinspiration

Anbefalte innlegg

Hei :-)  
Jeg har lenge visst om denne nettsiden,men har selv ikke prøvd den ut endå.   Jeg treng gjerne litt hjelp og det blir litt mye å skrive, men håper noen kan ta seg tid til å lese! 

Jeg er en jente på 19 år som er 1,67cm høy og veier ca 53kg. 

For noen år tilbake trente jeg styrke og kondisjon nesten hver dag og veide 62kg.Etter en stund kuttet jeg ut treningen og satte meg selv på diett og gikk ned nesten 10kg. 

Jeg har vært i perioder der forbrenningen er helt normal og jeg kan spise 2000 kal om dagen uten at det gjør utslag. Men i lengden så er mesteparten av tiden diettnivå. Jeg lever på alt ifra 1100-1300 kalorier om dagen.    Og det har jeg gjort i litt over to år!      

Selv om jeg ikke trener har jeg en helt normal dag, men trener altså ikke.  Jeg vet også at det ikke har med lavt stoffskifte og gjøre og har heller ikke mangel av noen matvarer/ mineraler eller vitaminer.   Med tanke på vekten min så har jeg jo lite muskler,men kan dette ha så mye å si?   Jeg er helt normal velslank og jeg må spise såpass lite og sunt for å holde vekten. 

Har heller ikke noe form for spiseforstyrrelse, men jeg trives rett og slett så mye med denne vekten at jeg velger å spise lite fremfor å gå opp i vekt. (Mener ikke å virke selvgod, men sånn tenker jeg).    

Har dere noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre for å kunne oppnå å kunne spise mer? Uten å måtte kun trene. De gangene jeg har trent merker jeg ingen forskjell. Har hatt det i lange perioder, men ingen forskjell på forbrenningen.   
Og de gangene jeg har trent styrke i perioder , har det endt med at buksene mine blir for trange. 

Viss det er slik at trening er eneste veien til å oppnå høyere energiforbruk/mer mat , hva trening kan jeg gå for og unngå økning i muskelmasse osv? (vil ikke opp i muskelmasse forde då blir buksene for små og jeg blir misfornøyd). 

Så enkelt og greit, hva trening kan være tilpasset til en som vil holde seg slank og ikke gå opp i vekt? 

Syntes det er veldig kjedelig at musklene mine reagerer så fort på styrketrening og jeg mister motivasjon, med dette mener jeg at det ender med at jeg bare føler meg større. Vet godt at det er mange andre som kansje sitter å tenker på det samme… 

 

Ser frem til gode svar no :-) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke fortelle deg at du veier for lite for høyden din blabla, men løsningen for å spise mer energi uten å legge på deg noe særlig fett er å gradvis venne kroppen til mer mat. Dette gjør du enkelt ved å først få kontroll på energiinntaket ditt og hold det relativt stabilt en uke. Deretter så legger du til f.eks 50 kalorier til dagsinntaket ditt og se hva som skjer over en uke. Om snittvekt/midjemål osv. er stabilt så legger du til nye 50 kcal til dagsinntaket den neste uken, osv.

På denne måten kan du enkelt venne kroppen din til å fungere på flere kalorier over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...