Gå til innhold

Øvelser for lutet holdning og stramme hofteleddsbøyere


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann^_^

Pga skader har jeg utviklet ganske stramme hofteleddsbøyere. Det begynte i slutten av august da jeg jeg fikk en skikkelig oppblussing i min kroniske legghinnebetennelse i begge beina. En slik "oppblussing" kan ofte oppstå i perioder hvor jeg stresser en del, og derav blir anspent i kroppen. Måtte derfor legge mine elskede løpesko på hylla og gikk til behandling hos naprapat for legghinnebetennelsen. Etterhvert som tiden gikk utviklet skaden seg litt oppover i beina.. Dette resulterte i en for stram hamstring og ikke minst stramme hofteleddsbøyere... :blink: Grunnen til dette er vel for at jeg kuttet drastisk ned på styrketreningen sammen med løpingen + gamle ortopediske såler... MEN nå er jeg klar for å bevege meg inn på styrkerommet igjen, og gleder meg masse!^_^ Men jeg trenger litt tips til hvilke øvelser som er bra for meg med tanke på stramme hofteleddsbøyere, stram hamstring, legghinnebetennelse og en "lutet kroppsholdning"? 

Vil gjerne nevne at jeg tøyer masse hoftteleddsbøyer og har bestilt nye ortopediske såler som skal rette opp i benstillingen litt. 

Tenker å sette sammen et fullkroppsprogram som jeg trener 2 ggr i uken i tillegg til annen aktivitet som spinning, svømming, yoga etc..

Komkom med tips! Jeg er litt ny på styrkeøvelser!! :X3:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...