Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal gjøre...


Supermosjonist

Anbefalte innlegg

For å bli kvitt overflødig flesk så har jeg løpt noen måneder. En del er borte, men jeg har en liten slapp ring nederst rundt midjen... Nå har det seg slik at hverdagen min ser slik ut ca.:

- 75 minutter trening
- mat ( Frokostblanding med frukt, musli mm), dusj, tur med hund 10 minutter og reise til jobb - Totalt 45 minutter 
- 4 timer jobb (Proteinshake)
- mat (Rundstykker med hvitost og skinkeI evt. råkostwrap med kylling) - Tur med hund 15 minutter
- 3,5 timer jobb
- Mat (Noe enkelt) - Tur med hund
- 3 - 4 timer oppusing av leilighet
- Bakkeløp 2 ganger i uka
- Tur med hund 45 minutter
- Natta!!

Spiser generelt lite, men har mer overskudd enn på lenge... men fettet klamrer seg fast til ribbeina... Er skikkelig dårlig på det med kosthold, så jeg er usikker på om alt jeg gjør er galt eller ikke. Har ikke kjøkken for tiden så det blir lite matlaging. Det skal sies at det lite med sunne alternativer her i by`n!!

Merker også at når jeg driver og snekrer og holder på utover kvelden så... så kommer tørsten etter cola og noe søtt... Et tegn på at jeg får i meg for lite tidligere på dagen?

Er veldig usikker på om jeg spiser for lite eller spiser feil, eller om jeg trener for lite... synes det er rart at ikke jeg blir kvitt det siste fettlaget. Men det kommer seg kanskje når musklene kommer? Merker at mangelen på kunnskap er både irriterende og frustrerende... Fortsatt en mnd uten kjøkken også... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du føler at du har mer overskudd enn på lenge! 
Ut i fra det du selv rapporterer, trenger du ikke bekymre deg for at du beveger deg for lite. Et lite regnestykke viser at du får beveget deg omtrent 160 minutter per dag, hvis disse opplysningene er representative. Derfor tenker jeg at forbedringspotensialet ditt ligger i kostholdet. 

Når det er sagt, så er det vanskelig å si noe om kostholdet ditt basert på de opplysningene du har skrevet opp. Det du oppgir som frokost og lunsj er ikke alene noe som fører til at vektnedgangen din stagnerer. Jeg tenker at det heller er på ettermiddag/kveld hvor forbedringspotensialet ditt ligger. Du skriver at du spiser generelt lite, men det er ikke umulig at du underestimerer hva du faktisk får i deg, det er ofte typisk. Det er heller ikke unormalt å få et søtsug på kvelden slik du beskriver, men dette trenger ikke ha noe med inntaket ditt tidligere på dagen å gjøre. Vær oppmerksom på at Cola inneholder svært mye sukker, og en 0,5 L Coca Cola alene er nok til å overstige det anbefalte sukkerinntaket for en gjennomsnittlig person. Søtsaker for øvrig, er også svært energitette matvarer med innhold av stoffer som er av lite ernæringsmessig betydning. Kanskje det hadde vært en idé å fokusere mer på dette? 

Du skriver at mangelen på kunnskap er irriterende og frustrerende. Gjelder dette kunnskap om fysisk aktivitet, eller kunnskap om kosthold? Det virker i hvert fall som at du har et forhold til hva som er sunt og usunt, og det er bra. Husk at kostholdet har vel så mye å si ved vektnedgang som den fysiske aktiviteten, derfor er det viktig å ha en oversikt på hva du faktisk får i deg i løpet av en dag. 

Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...