Gå til innhold

Trygt med omega-3 med en ødelagt kapsel?


Patience

Anbefalte innlegg

Da jeg holder på å reise har jeg med meg omega3 kapsler, men i en av boksene har en kapsel blitt ødelagt. Det lukter veldig av boksen og de andre omega3 kapslene har fått olje på seg. Jeg vet ikke hvor lenge det har stått slik (maks 3 uker). Lurer på om hvor trygt det er å ta disse kapslene nå, evt. om jeg kan gjøre noe for å "rense" dem? Det er Omega-3 70% av Star Nutrition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omega3-oljer harskner. Produsenter gjør en rekke tiltak for å hindre at dette skal skje, men jeg mener å huske at det ble avslørt i en seriøs test for noen år siden, at ca halvparten av produktene på markedet faktisk inneholdt harske oljer.

Hvis kapselens beskyttende effekt er borte, så vil oljen garantert harskne mye raskere. Harsk olje lukter "høgg", og det er helt sikkert det som har skjedd i ditt tilfelle.

Men er det farlig? Neppe. Det bare smaker og lukter "høgg".

En er imidlertid til en viss grad bekymret for langtidseffektene av å til stadighet innta harske produkter, ettersom en ikke vet hvilke effekter det har. Men en boks hadde jeg ikke bekymret meg over, hold pusten og hiv innpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...