Gå til innhold

Magefett - forbrenning


Bile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke punktforbrenne fett. Altså kroppen din velger selv hvor den ønsker å ta ifra. Den tar stort sett gjevnt over hele kroppen, men genene kan gjøre at noen områder blir tatt lettere fra.

Om du da har lite fett på resten av kroppen, men ikke magen er det genene dine som gjør det slik. Da må du fortsette å fokusere på å miste fett, så vil du etterhvert miste fett rundt magen også. Altså du må fortsette diett og kaloriunderskudd, så kommer det seg etterhvert.

Noen må fryktelig lavt i fettprosent for at siste rest på magen skal forsvinne, så det er bare å kjøre på videre..

angående jogging kan jo det være en måte å få ett større energiforbruk på, men ville først og fremst sjekket kostholdet ditt.

Ett underskudd på 4-500kalorier vil spare musklene dine, og sørge for at du brenner fett. Holder du på slik over tid vil du til slutt miste magefettet også.

Sjekk over kosten din, før du begynner å jogge hver dag.. Du trenger strengt tatt ikke noe jogging eller cardio for å miste fett, men kun ett kaloriunderskudd.

Om du ikke gjør det fra før, så tren tung styrketrening. Mulig du bare trenger å bygge litt muskler så blir det sikkert mye bedre. Muskler er også kroppens beste fettforbrenner, så har du mer muskler vil du brenne mer fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Har ikke en altfor stor mage må jeg innrømme, men den stikker litt ut til tider noe som er ubehagelig. Har heller ikke veldig store armer eller ben, men har bolleskinn (vet ikke om det er noe som kan gjøres noe med). Helt ærlig så kan jeg veldig lite om kalorier og kaloriunderkudd. Har det ganske travelt til tider med studier og jobb så det er ikke ofte jeg får i meg en sikkelig middag på dag tid, så ender som regel opp med å spise middag på kvelden.

Vil så gjerne trene styrke men kan veldig lite om hva jeg skal spise og hva jeg skal trene osv, det høres litt komplisert ut når en må passe på alt en spiser osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det er mye å sette seg inn i. Om interessen er der kan man jo klare det selv, men det er ikke noe som skjer over natta og i den prosessen blir det mye frem og tilbake. Sier som han over at det kan være lurt å bruke litt penger for å forstå bedre og lære rett med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...