Gå til innhold

Makro ved bulk


erlndtnx

Anbefalte innlegg

Ønsker gjerne tips til hvordan dette kan fordeles.

Ligger nå på ca 2900 kcal på treningsdager og 2300 på fridager.

Fordelingen på treningsdager er ca 200 g protein, 310 g karb og 70-80 g fett.

Trenger etter PHAT- prinsippene med 5 relativt harde økter i uken + noen gåturer. Ellers lite aktiv (student).

23 år, 75 kg, 178 cm. Relativt lav fettprosent.

For det første: Lå på 3 g protein per kilo kroppsvekt under deff før sommer. Er det nødvendig nå? Eller bør jeg heller øke vesentlig på karb?

Mindre inntak (særlig karb) på fridager henger også igjen fra deffingen. Bør jeg innta samme kcal-mengde hver dag når jeg ønsker å øke i masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3gram protein per kilo kroppsvekt vil gi deg byggesteiner til å bygge muskler, men sannsynligvis trenger du ikke mer enn 1,5-2 per kilo kroppsvekt for å oppnå dette fullt ut.

All protein du inntar etter at du har dekket behovet for proteinsyntese, blir brukt som energi, på samme måte som karbohydrater og fett. I så tilfelle vil et høyt proteininntak først og fremst være negativt for lommeboka, kjøtt koster.

Går du opp i vekt på det opplegget du kjører nå? Isåfall, hvor mye? Hvor mye vekt vil du opp? Og hvor verdifull er sixpacken din for deg?

Hvis du ikke går opp på 2900/2300, kan du fint øke på med matmengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...