Gå til innhold

Smerte fremside skulder


Simen96

Anbefalte innlegg

Forrige torsdag, mens jeg satt og spiste lunsj, fikk jeg en akutt, stikkende smerte i venstre skulder. Det er vanskelig å beskrive akkurat hvor smerten er lokalisert, men det er mest på forsiden av skulderleddet og litt oppover mot oppå skulderleddet, samt en svak nummenhet i øvre del av overarmen.

Smerten oppleves som stikkende og er verst når jeg hever armen foran kroppen. Det er også vond om jeg hever armen ut til siden eller strekker armen så langt rett bakover jeg klarer.

Vurderer å få kommet meg til en behandler som kan se på dette, men tenkte å gi det litt tid da studentbudsjettet er ganske stramt.

I mellomtiden, er det noen som kan si hva dette kan være, og evt. gi noen råd angående hva jeg bør gjøre/ikke bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at det er flere ting på gang her.

1: Jeg tror ut i fra det du beskriver, du kan ha AC impingement i skulderleddet. Dette innebærer at armhalsen klemmes inn mot slimposen i AC-leddet og fører til ganske nøyaktig samme smerter som du beskriver.

2: Virker som at det er en form for nerveirritasjon, kanskje under pec minor men kan også være i radialnerven som passerer mellom triceps og rotatorcuffen. Dette fører vanligvis til nummenhet. Kan være flere andre ting også, som arterieklem og lignende.

Tviler på at noen av ovennevnte er kjempealvorlige problemer, men foreslår allikevel at du tar deg en tur innom behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...