Gå til innhold

Hjelp - min første "idrettskade"


Elin74

Anbefalte innlegg

..og det i en alder av 40 år:LOL: Noe som betyr at jeg er nybegynner, ja:)

Jeg gjorde utfall, og i det jeg var på vei opp kjente jeg en blanding av at det smalt/revnet i lårmuskelen på fremsiden av foten som var posisjonert bak.

Nå, noen timer etter, er muskelen stiv og veldig vond. Å stå går greit, men det er ganske så vondt å gå.

Regner med dette dreier seg om en helt ufarlig muskelstrekk?

Og om det er det, hvor lenge bør jeg vente før jeg belaster den med trening igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at du har fått en strekk i rectus femoris.

Dersom du ikke fikk et kraftig blåmerke etterpå, er det sikkert ikke et kjempeproblem

Begynn med rolig eksentrisk opptrening av rectus femoris når den verste smerten er borte.

Dersom det er vondt mer mot innsiden av låret, trener du RF med noe utrotert bein. Er det vondt mer mot utsiden, trener du den med noe innrotert bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har fått en strekk i rectus femoris.

Dersom du ikke fikk et kraftig blåmerke etterpå, er det sikkert ikke et kjempeproblem

Begynn med rolig eksentrisk opptrening av rectus femoris når den verste smerten er borte.

Dersom det er vondt mer mot innsiden av låret, trener du RF med noe utrotert bein. Er det vondt mer mot utsiden, trener du den med noe innrotert bein.

Nei, ikke noe blåmerke, heldigvis :) Men for en uinvidd som ikke helt snakker dette gym-språket, hva er RF?

Og mange takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...