Gå til innhold

Blåmerker på leggene etter markløft, hva er normalt?


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stort sett et resultat av feil utgangspunkt i marken din. Å i en overgangsperiode fram til du ikke får blåflekker og evt. værre skrubbsår, så kan du bruke lange fotballstrømper som skåner litt, samt er mer hygienisk i tilfelle du rifter huden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett et resultat av feil utgangspunkt i marken din. Å i en overgangsperiode fram til du ikke får blåflekker og evt. værre skrubbsår, så kan du bruke lange fotballstrømper som skåner litt, samt er mer hygienisk i tilfelle du rifter huden

Takker for svar! Merkelig dette, for jeg trodde at stangen skulle være inntil leggene..?Mulig jeg bare trenger litt mer kjøtt på beina? Og ja, kommer til å kle meg bedre neste gang, tynne tights er ikke å anbefale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Merkelig dette, for jeg trodde at stangen skulle være inntil leggene..?Mulig jeg bare trenger litt mer kjøtt på beina? Og ja, kommer til å kle meg bedre neste gang, tynne tights er ikke å anbefale...

Det er en vesentlig forskjell på om du drar stanga til leggen eller flytter leggen til stanga. Sistnevnte gjør at når du starter draget får du litt space uten at stanga forlater senterlinja, mens førstnevnte skraper du bare opp leggen (som også gjør det tyngre mht. friksjon og kanter/krølling på/av treningstøy)

Når du drar stanga til leggen (og ikke vice versa) har også rumpa en tendens til å løfte seg og det blir nesten en strakmark da startposisjonen blir mindre optimal for max power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har dradd stangen mot leggene. Jeg var så fokusert på det jeg trodde var den "perfekte" formen at jeg gjorde det galt...Merkelig hvor komplisert noe som ser så enkelt ut kan være ;)

Du får prøve deg fram. Stå over stanga, med stangen ca rett ved der foten din blir til tær. Bøy deg ned å ta tak i stangen, da vil leggene dine automatisk flyttes framover mot stangen. Dette blir et bedre utgangspunkt og hofta blir noe lavere som gir deg mer trykk fra start og ikke en strakmark som ofte er tilfelle når man drar stanga til leggen, så flytter man leggen bak (som hever rumpa) så trekker man den inntil på nytt siden det ble nytt mellomrom og plutselig står man der i en strakmark med rumpa i været og ingen trykk i beina og heisekran-løfter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ikke noen rolle akkurat hvor, da dette bare er utgangspunktet. Når du har bøyd leggene kan du rulle den inntil. Som sagt, det er ikke hvor den ligger når du starter men hvor den er akkurat når draget stsrter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ikke noen rolle akkurat hvor, da dette bare er utgangspunktet. Når du har bøyd leggene kan du rulle den inntil. Som sagt, det er ikke hvor den ligger når du starter men hvor den er akkurat når draget stsrter

Takk igjen :) Nå har jeg ordnet meg en trening med en kamerat som skal vise meg hvordan det skal gjøres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...