Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier sitt. Jeg husker back in the day, så mener jeg bestemt 100g tilberedt vare lå på rundt en 90kcals.

så jeg kjøpte dette i dag også, uten å lese næringsinnholdet - men sitter nå å klør meg i hodet.

Står 355 kcals per 100g ?? 78g Karbohydrater??

http://www.klikk.no/foreldre/article863732.ece - støtter opp min første påstand, men dette er jo en gammel artikkel.

Har de seriøst "boosta" potetmosen med 3x så mye karbs/kcals?

noen som vet...?

Fortsetter under...

Det er ca 500 i en pose laget med ordentlig smør og melk. Det tilsvarer kanskje 90kcals/100g ferdig? Aner ikke hvor mange gram det er i hele posen, da jeg alltid spiser hele uansett. Vil tippe 355kcals pr 100g tørket vare, og det er vel ikke mange grammene tørket vare i de posene :)

• 3 år senere...

Hei, har sett på det samme. Toro sin med 3 porsjoner inneholder 12,2 gram karbohydrater pr 100 g. Og 321 kj. Mils har 79 gram karbo og 1500 kj. Til sammenligning samme energi innhold som i ekte krem fløte. Hadde vore fint med litt oppklarende info 😉 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...