Gå til innhold

Fersking som ønsker råd :)


Klarferdig

Anbefalte innlegg

Tenker mange har spurt om dette før meg, så link gjerne til andre tråder dersom de finnes. Jeg fant bare ingen :)

Jeg har startet et nytt liv, litt sånn ubevisst, men det er nesten som å bli født på ny! Jeg stumpet røyken for snart to måneder siden og begynte forsiktig å trene. Styrke i helsestudio en gang i uken, yoga med instruktør to ganger i uken samt gange, små jogging noen kvelder i uka som en start. Jeg er helt sjokkert hvor god helsegevinst røykeslutten har hatt, og hvor godt jeg faktisk merker det. Det er helt fantastisk, rett og slett! Samtidit meldte jeg meg inn på Vektklubb.no for å ta av noen kg. Eller mange kg. Jeg veide 94 kg og er 1.70 cm høy! Tidligere har jeg klart å ta av 10 kg uten problem, men denne gangen var det litt verre gitt! Jeg tok av 6-7 kg, så kom ferie, øl, grilling og reiser, og alle kjenner vel til hvordan det går. Jeg har klart å holde treningen nogenlunde vedlike og løp bakkeløp senest for en uke siden (453 m med 153 m stigning) uten problem. Har trent hardt på intervall og tatt meg regelrett helt ut, men ble overrasket over hvor lett dette bakkeløpet da gikk! Jeg har åpenbart mer i meg enn jeg tror og vil nå sjekke om jeg klarer å gå på en diett med protein/ fett kosthold, med trening for å gå ned og kanskje i tillegg se BRA ut etterhvert, for egentlig første gang i mitt liv. Lista ligger ikke så høyt, syns egentlig jeg har gode proporsjoner, men det er spesielt magen som ser helt corny ut og ikke passer inn i mitt bilde av selv, he he. Det skal bort! SÅ! Hvor begynner jeg?? Leste om en (Dan The Van) som skulle gå på et opplegg med Starting Strength og dette så utrolig kult ut! Kan jeg gå på dette som fersking og nybegynner? Når det gjelder kosthold; jeg har skjønt at man beregner 2 gram protein pr kg kroppsvekt. Hva med fett? Hva går man utifra der? Finnes det en god guide her ett eller annet sted, som man kan følge slavisk eller hvertfall forstå lett og se på om man står fast?

Dette ble langt, men ville prøve å forklare ståa.... Håper noen kan hjelpe!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...