Gå til innhold

Veien Videre!


Slankekongen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en mann som det siste årene har kjempet mot kiloene, en kamp jeg vant. 01.08.2014 startet jeg mitt prosjekt. Prosjektet gikk ut på å slanke seg ned fra 137,9 Kg til målet jeg hadde satt meg på 90 Kg. Idag skriver vi den 20.07.2015, jeg er i mål.

Det gikk greit nok å slanke seg ned, men det er nå utfordringen starter.

Jeg trenger råd om kostholdet jeg skal legge opp videre.

Jeg er 190 cm høy, og veier som sagt 90 kilo :)

Fremover så kommer jeg til å fokusere på riktig trenin og riktig mat.

Mine aktiviteter vil i fremtiden være løping, svømming og styrketrening med vekter. Styrketrening og løping vil bli morgentrening, mens svømmingen vil bli lagt til kvelden.

Men, jeg ønsker ikke å bli stoor, men jeg ønsker å bli sterk og smidig.

Jeg ønsker tips og råd om kosthold.

Jeg håper det er noen der ute som kan ta seg 5 minutter å hjelpe meg litt igang.

1) Hva bør jeg spise til frokost, lunsj og middag?

2) Bør jeg spise før treningen på morningen?

3) Hva bør jeg legge inn som mellom-måltid?

Jeg ønsker at vekten min i fremtiden skal ligge på mellom 85 og 90 kilo.

Det var alt så langt, håper som sagt at det er noen der som kan gi meg litt starthjelp.

PS: Tips om trening og treningsmetoder er også hjertelig velkommen.

Ha en fortsatt fin og sunn dag.

Slankekongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst - gratulerer så mye med en utrolig flott vektnedgang! Du har all grunn til å være veldig stolt :)

Over til det du spør om. Har du lest denne?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Her ligger det masse som er verdt å få med seg!

Så vil jeg spørre hva du mener med riktig mat og riktig trening? Du kommer til å få en million ulike svar av hva som er riktig og ikke, alt utifra hvem du spør. Du sier du ikke vil bli stooor, men å bli stor skjer ikke over natta og hva du

Hvor mange ganger i uka ser du for deg å trene? Trener du alltid styrke/løping først på dagen, og så svømming? Har du en aktiv hverdag sånn generelt? Hvor mye sover du?

Du er sikkert også klar over at når du spiser et måltid ikke har så fryktelig mye å si, og at det er heller summen av hva du har spist i løpet av en dag som tells.

Føler du deg slapp før trening om morran? Spis! Hvis ikke, trenger du ikke om du ikke er noe frokostmenneske.

Mellommåltid - når og hva - kommer an på hva du spiser resten av dagen. Godt mulig du ikke trenger det heller.

Foretrekker du store måltider, eller litt spredt utover? Det er ganske mange erfaringer bare med det, og hva folk personlig syns er best. Jeg for eks liker å spise få og store måltider :)

Rotete innlegg dette, beklager det, måtte bare få med alt som var i hodet mitt da jeg så spm ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LeanMachine.

Takk for at du tar deg bryet med å svare. :):)

Jeg skal ta en titt på linken du har lagt ved.

Med riktig mat og trening så mener jeg hva slags mat jeg burde legge inn i min kostplan, jeg er altetende, men tenkte å fokusere på kylling, fisk, grønnsaker,kjøtt og ris, for å nevne noen. Skal selvfølgelig ikke bli helt fanatisk, men føler at jeg nå med min høyde og vekt har et godt utgangspunkt.

Når det gjelder trening så mener jeg litt tips til øvelser som er bra, og som bidrar til å gjøre kroppen min sterk.

Jeg ser for meg at jeg skal trene 5 dager i uken.

Jeg er en morgenfugl, liker å komme igang tidlig på morningen, da hadde jeg sett for meg løping og styrke. Svømmingen legger jeg til kvelden.

Jeg har en stillesittende hverdag på kontor, så det er ikke så mye fysisk aktivitet gjennom arbeidet.

Jeg føler meg energisk og sterk før treningen, men jeg tenker slik at hvis jeg skal gå igang med det jeg ser for meg, så vil kanskje kroppen trenge noe når jeg står opp. Hva vet jeg?

Når det gjelder mellom-måltid så er jeg enig med deg, kanskje jeg ikke bør innta noe mellom hovedmåltidene?

Jeg foretrekker at jeg fordeler maten utover dagen, mindre porsjoner.

Jeg ser for meg å lage meg matbokser som jeg tar med meg. Kylling, fisk, kjøtt, ris, grønnsaker og ris osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...